جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
محسن شریفیان در گفت و گو با «فکرشهر» خبر داد:
فکرشهر: نی انبان الکترونیک ایرانی به نام «لیانیک» امروز در بوشهر رونمایی می شود...
کد خبر: ۸۲۳۱۳
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۲

فکرشهر: نی انبان الکترونیک ایرانی به نام «لیانیک» امروز در بوشهر رونمایی می شود.

محسن شریفیان با اعلام این خبر، درباره علت طراحی این دستاورد فناورانه خود در حوزه موسیقی به «فکرشهر» گفت: یکی از اصلی ترین مشکلات در فرآیند یادگیری و تمرین یک آلت موسیقیایی، عدم کنترل و بلند بودن صدای سازها است که گاهی موجب ایجاد مزاحمت برای اطرافیان می شود و همین موضوع، زمان و مکان را برای نوازنده محدود می کند. این چالش در ساز نی انبان به سبب نوای بلند آن، بسیار پررنگ است تا جایی که در آپارتمان ها و‌ محیط های کوچک، عملا تمرین نواختن نی انبان، محال می شود. از این رو با همکاری دوست خوبم مهندس «محمد بِهی فرد»، یک نی‌انبان الکترونیک ایرانی طراحی کردیم که در هر زمان و مکانی، مجال تمرین نوازندگی را به هنرجو می دهد. این ساز ضمن اینکه وسیله مناسبی برای تمرین انگشتان است، نیاز به کوک کردن ندارد.

این هنرمند موسیقی استان بوشهر درباره فرآیند طراحی و اجرای این پروژه نیز گفت: با توجه به شرایط تحریم و عدم دسترسی به محصولات خارجی، بر آن شدیم تا یک نی‌انبان الکترونیک ایرانی در بوشهر طراحی کنیم. «لیانیک»، نسخه ای بومی از سازی مشابه است که در اروپا برای هنرجویان و اهالی موسیقی، امکان تمرین را فراهم می آورد.

«محمد بهی فرد» نیز از «لیانیک» به عنوان یک ساز الکترونیک با پردازنده دیجیتال نام برد و افزود: در اولین ورژن این ابزار موسیقیایی، سعی شده تا صدای نت ها نزدیک به نوای اصلی ساز نی انبان باشد.

به گزارش «فکرشهر»، برای نخستین بار در تاریخ موسیقی ایران، امروز سه شنبه سی ام دی ماه 1399 از نی انبان الکترونیک ایرانی به نام «لیانیک» که با تلاش محسن شریفیان، شاخص ترین نوازنده نی انبان ایرانی طراحی و ساخته شده، در کافه حاج رییس بوشهر رونمایی خواهد شد. 

نظرات بینندگان
یونس صمدی
|
-
|
سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۷
سلام و درود برشما خیلی از کار جدید شما خوشم اومد ممنون میشم راهنمایی کنید از کجا تهیه کنم مرسی 
بهروز تاجیک
|
-
|
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۶
جالب بود از کجا خریداری کنم
جوادکناری
|
-
|
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
باسلام ممنون میشم برای خرید راهننایی کنید کا از کجا خرید کنیم 
جوادکناری
|
-
|
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
باسلام ممنون میشم برای خرید راهنمایی کنید که از کجا خرید کنیم
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر