جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۳۵۶
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰

فکرشهر: دونالد ترامپ در آخرین روز کاری به عنوان رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید و در سخنرانی خداحافظی خود برای دولت آینده ایالات متحده، بدون نام بردن از جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب، آرزوی موفقیت کرد.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، دونالد ترامپ دراین سخنرانی که سه‌شنبه ۳۰د‌ی‌ماه که در یوتیوب منتشر شد، خطاب به شهروندان آمریکایی گفت، این هفته ما مراسم تحلیف دولت جدید را خواهیم که برای موفقیت آن در حفظ امنیت و سعادت آمریکایی دعا می‌کنم.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد، ما بهترین آرزوها را برایشان داریم و امیدواریم که شانس داشته باشند، شانس کلمه بسیار مهمی است.

دونالد ترامپ تاکنون به پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اذعان نکرده است. در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر سال گذشته جو بایدن با ۳۰۶ رای الکترال به پیروزی رسید و در مقابل دونالد ترامپ ۲۳۲ رای الکترال کسب کرد.

تمامی ادعاهای ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ در دادگاه‌های ایالت‌های مختلف آمریکا و همچنین دیوان عالی ایالات متحده رد شدند. ستاد دونالد ترامپ همچنین خواستار بازشماری آرا در ایالت‌هایی چون جورجیا شد که نتیجه‌ای برای او در پی نداشت.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه گفت، اکنون، در حالی که آماده می‌شوم که ظهر روز چهارشنبه قدرت را به دولت جدید واگذار کنم، می‌خواهم بدانید که جنبش و حرکتی که ما آغاز کرده‌ایم تازه شروع شده است.

وی تصریح کرد، با قلبی شاد و وفادار و روحیه‌ای مملو از خوش‌بینی از این مکان باشکوه می‌روم و اعتماد کامل دارم که بهترین‌ها برای کشور ما و فرزندان ما پیش رو قرار دارند.

دونالد ترامپ در ادامه به دستاوردهای دولت خود در چهار سال گذشته اشاره کرد و گفت که تنها رئیس جمهوری ایالات متحده بوده که در دهه‌های اخیر جنگی را آغاز نکرده است.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه هشدار داد، بزرگترین خطری که اکنون با آن روبرو هستیم از بین رفتن اعتماد خود و اعتماد به عظمت ملی است.

دونالد ترامپ در مراسم تحلیف جو بایدن که روز چهارشنبه ساعت ۱۲ بعدازظهر به وقت محلی برگزار می‌شود، شرکت نخواهد کرد و قرار است بامداد این روز به ایالت فلوریدا برود.

قرار است بامداد روز چهارشنبه مراسم خداحافظی برای دونالد ترامپ در فرودگاه برگزار شود.

رسانه‌های آمریکا میگویند، مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در مراسم خداحافظی دونالد ترامپ شرکت نخواهد کرد، اما او در مراسم تحلیف جو بایدن حضور شرکت خواهد کرد.

در همین حال، جو بایدن عصر چهارشنبه از وایومینگ وارد واشینگتن دی سی شد و عصر همین روز در مراسم برای قربانیان ویروس کرونا شرکت کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر