شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۳۸۴
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۸

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: مهمترین مشکل تولیدکنندگان صنایع دستی استان بوشهر فروش محصول است که باید زمینه حضور در بازارهای داخلی و خارجی برای آنها فراهم شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم گراوند عصر چهارشنبه در جریان بازدید از نمایشگاه صنایع دستی در عالی‌شهر اظهار داشت: استان بوشهر ظرفیت‌های بالایی در حوزه صنایع دستی دارد که باید حمایت لازم در این خصوص انجام شود.

وی با اشاره به اینکه شهر آب‌پخش یکی از نقاط مهم و تأثیرگذار در حوزه صنایع مرتبط با نخل و خرما است افزود: آب‌پخش با استفاده از ظرفیت‌های موجود به عنوان شهر ملی حصیر بافی و کپوبافی ایران تبدیل شده است.

استاندار بوشهر با اشاره به کیفیت بالای محصولات تولیدی توسط صنعت‌گران استان بوشهر خاطرنشان کرد: بانوان کارآفرین با کمترین امکانات اقدام به تولید با کیفیت‌ترین صنایع دستی می‌کنند که بیانگر ظرفیت و شایستگی بانوان هم‌استانی است.

وی یکی از مهمترین مشکلات تولیدکنندگان صنایع دستی استان بوشهر را در بخش فروش دانست و بیان کرد: به منظور حمایت از صنایع دستی باید در این حوزه تمرکز بیشتر برای بازاریابی داخلی و خارجی صورت گیرد.

گراوند خواستار استفاده فعالان حوزه صنایع دستی از ظرفیت فضای مجازی برای فروش محصول‎ خود شد و اضافه کرد: صنایع دستی نقش مهمی در اشتغال‌زایی برای بانوان داشته است و باید بیشتر حمایت شوند.

وی تصریح کرد: صنایع دستی در ایجاد اشتغال، تولید و صادرات نقش مهمی دارد و باید با بازاریابی مناسب برای محصولات تولیدی این صنایع، زمینه صادرات آن بیش از پیش فراهم شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر