پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۳۸۸
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۸

فکرشهر: رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: در حال حاضر هیچ کودک زیر ۱۵ سالی در کانون اصلاح و تربیت استان بوشهر نگهداری نمی‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، علی جمادی صبح چهارشنبه در کارگاه آموزشی حقوق اطفال و کودکان و نوجوانان در بوشهر اظهار داشت: شش هزار دانش‌آموز غیر ایرانی در مدارس استان بوشهر در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه عمده این دانش‌آموزان افغانستانی و یا پاکستانی هستند، افزود: با توجه به سیاست‌های عدالت آموزشی، همان امکانات آموزشی دانش‌آموزان ایرانی در اختیار دانش‌آموزان غیرایرانی نیز قرار می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به وضعیت امنیت پایدار در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: در استان بوشهر ۱۷ حوزه قضائی، ۱۰ دادگستری و هفت دادگاه عمومی فعال است.

وی افزود: قضاتی که در شعبه‌های رسیدگی به مسائل اطفال و نوجوانان فعالیت دارند با داشتن انگیزه لازم، تحصیلات عالیه و تکمیلی با موضوع اطفال و نوجوانان در دادگاه‌های کیفری یک و اطفال و نوجوانان آشنایی لازم را دارند.

رسیدگی ویژه به مسائل کودکان و نوجوانان

جمادی از ابلاغ مشاوران برای رسیدگی به مسائل کودکان و نوجوانان خبر داد و افزود: دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان در دادگستری این استان فعال و به صورت تخصصی این موضوع را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: قضات و مسئولان این دفتر ماهانه از این دفتر حمایت، سرکشی، و رو در رو و مورد به مورد مصاحبه‌هایی با اطفال و نوجوانان در کانون اصلاح و تربیت انجام می‌دهند و اگر نیاز به اصلاح امور و یا پیشنهادهایی باشد در این زمینه ارائه می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر خاطرنشان کرد: هیچ کودک زیر ۱۵ سال در کانون اصلاح و تربیت استان بوشهر نگهداری نمی‌شود و به محض اینکه بحث نگهداری مطرح می‌شود مددکارانی که در کانون اصلاح و تربیت حضور دارند فعالیت‌هایی در زمینه فرهنگی، مذهبی و اجتماع پذیری این قبیل افراد در دستور کار آنها قرار می‌گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر