جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۴۶۲
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶

فکرشهر: مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشور گفت: ۱۵۵ هزار واحد آسیب دیده از سیلاب سال گذشته در ۲۱ استان کشور با هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض تکمیل و تحویل شد.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن استان بوشهر روز پنجشنبه به نقل از مجید جودی در بازدید از مناطق آسیب دیده از سیلاب ۱۶ آذر امسال استان بوشهر به رسانه‌ها اعلام کرد: از این تعداد واحد مسکونی ۶۵ هزار واحد مسکونی نیاز به احداث و بازسازی و ۹۰ هزار واحد مسکونی نیز باید تعمیر می‌شدند که همگی آنها تکمیل و تحویل شده است.

وی در خصوص سیلاب ۱۶ آذر امسال استان بوشهر اضافه کرد: براساس ارزیابی‌های انجام شده ۶۵۰ واحد مسکونی در شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در اثر سیلاب تخریب و به ۷۹۰ واحد مسکونی نیز خسارت وارد شده است.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشور گفت: در راستای کمک رسانی به خسارت دیدگان ناشی از سیل ۱۲۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی کم بهره برای واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل استان بوشهر در هیات دولت تصویب و تا هفته آینده ابلاغ می‌شود.

جودی اضافه کرد: از این میزان ۵۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای و ۷۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض است.

وی ادامه داد: افزون بر این نیز ۱۴۵ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود چهار و پنج درصد نیز برای بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل استان بوشهر پیش بینی و پرداخت می‌شود.

جودی گفت: براساس مصوبه هیات دولت هزینه بازسازی هر واحد مسکونی در اعتبارات مصوب ۱۷۵ میلیون تومان و هزینه تعمیر هر واحد نیز ۴۵ میلیون تومان تعیین شده است.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشور تصریح کرد: در زمان حاضر عملیات ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی و تعمیر ۴۹۰ واحد مسکونی در استان بوشهر با همکاری مردم آغاز شده است.

وی بیان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده تلاش می‌شود یک هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی خسارتی و احداثی استان تا قبل از فصل تابستان سال آینده تکمیل و تحویل شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر