شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۴۶۸
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳

فکرشهر: معاون استاندار بوشهر گفت: برخی‌ها برای راهیابی به شوراها، با تطمیع و هزینه‌های میلیاردی فضای انتخابات را مادی و ناسالم می‌کنند و هیئت‌های نظارت و اجرایی باید به این مسائل حساس باشند.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمدتقی ایرانی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور در خرداد ۱۴۰۰ اظهار داشت: انتخابات نماد دموکراسی و مردم‌سالاری است و در نظام اسلامی حق تعیین سرنوشت از حقوق ملت است.

وی افزود: انتخابات شوراها، حساس و مهم است و مردم در انتخابات شوراها باید دقت و حساسیت ویژه‌ای داشته باشند و افراد پاکدست، سالم و مدیر و امانتدار را انتخاب کنند.

معاون سیاسی استاندار بوشهر با اشاره به برخی تخلفات در شوراها و شهرداری‌های کشور خاطرنشان کرد: اعضا شورا برگزیدگان مردم هستند و باید در حفظ بیت المال و آبروی شهر امین باشند، زیبنده نیست هر روز شاهد خیانت در امانت و تخلفات مالی یا اخلاقی در این نهاد برآمده از رأی ملت باشیم.

وی گفت: با توجه به وظایف هیئت‌های اجرایی و نظارت مستند به قانون، دقت بیشتری باید داشته باشند تا افراد پاک‌دست و دلسوز و قانونمند وارد رقابت شورا شوند و مردم عزیز ما هم با مطالعه در زندگی و سوابق افراد، کسانی را انتخاب کنند که شایسته نمایندگی مردم شریف و شهیدپرور ما باشند.

ایرانی تصریح کرد: برخی‌ها برای راهیابی به شوراهای شهر، هرگونه رفتاری را برای خود مجاز می‌دانند و با تطمیع و هزینه‌های میلیاردی فضای انتخابات را مادی و ناسالم می‌کنند و هیئت‌های نظارت و اجرایی باید به این مسائل حساسیت داشته باشند.

وی گفت: اعضای شوراهای اسلامی شهرها باید قانونمند مردم‌دار و آگاه به امور و آموزش دیده باشند.

لزوم رعایت بی‌طرفی توسط مجریان و ناظران

معاون سیاسی استاندار بوشهر با بیان اینکه هیچ جایگزینی برای دموکراسی و رأی مردم وجود ندارد افزود: در جمهوری اسلامی ایران رأی مردم تزئینی نیست و ملت در تعیین سرنوشت خود اثرگذار هستند و در برگزاری انتخابات، هم مجریان و هم ناظرین با رعایت قانون و بی طرفی، از آرا مردم صیانت خواهند کرد.

وی عوام‌فریبی را از آفت‌های انتخابات دانست و ابراز داشت: عوام‌فریبی و حرکات پوپولیستی از آفت‌های دموکراسی و انتخابات است و باید با این پدیده شوم برخورد شود؛ وعده‌های دروغ و فریبکاری دور از اخلاق اسلامی ایرانی است و امری ناپسند بوده و با دروغ نمی‌توان مدعی خدمت شد.

معاون سیاسی استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم رفع مشکلات معیشتی مردم گفت: دولت در حوزه معیشت و اقتصاد و رضایتمندی مردم زحمات زیادی کشیده است که البته با توجه به تحریم‌ها، و تعطیلی اجباری برخی کسب و کارها بعلت کرونا مشکلاتی وجود دارد و مسئولان شبانه روزی برای مرتفع کردن مشکلات اهتمام می‌ورزند.

وی در پایان افزود: وزارت کشور و به تبع آن فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان بوشهر با برنامه ریزی مدون آمادگی کاملی برای برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر