جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۸۲۴۸۶
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸

فکرشهر: در حالی که زمان زیادی تا آغاز دور بعدی مسابقات لیگ برتر هندبال مردان نمانده انتظار می رود فدراسیون هندبال آرای کمیته انضباطی در خصوص شائبه‌های موجود را اعلام کند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایسنا، با پایان دور نخست لیگ برتر هندبال مردان بایستی تکلیف رده‌بندی گروه‌ها برای مرحله بعد مشخص می‌شد و تیم‌ها حریفان دور بعدی خود را می‌شناختند. با این وجود تنها تیم‌های نیروی زمینی شهید شاملی، ذوب آهن اصفهان و پرسپولیس بهبهان از گروه اول و تیم مس کرمان از گروه دوم با کسب بیشترین امتیاز راهی مرحله دوم شدند و هنوز تکلیف دو تیم از گروه دوم مشخص نشده است.

دلیل این موضوع اعتراض تیم طبس نسبت به تساوی بازی دو تیم فولاد مبارکه سپاهان و فراز بام خاییز دهدشت است که سبب شده از صعود به جمع ۳ تیم بالای جدول باز ماند. بنابراین مربی و مسئولان شهر طبس به تساوی این بازی اعتراض کرده و مدعی شدند در این تساوی شائبه وجود دارد.

با توجه به جدول مسابقات تیم فرازبام خائیز دهدشت با برد مقابل فولاد با کسب ۲ امتیاز به راحتی و بدون دردسر به مرحله بعد صعود می‌کرد و حتی طبق شواهد این تیم در دقایق پایانی سه یا چهار گل نیز پیشی گرفته بود اما در نهایت نتواست با برد از زمین خارج شود.

از طرفی برد و باخت این بازی برای تیم فولاد مبارکه سپاهان هیچ تاثیری نداشت چون سپاهان با امتیاز بیشتر نسبت به فرازبام و زغال سنگ به مرحله بعد صعود می‌کرد. با توجه به جدول مسابقات با صعود فراز به مرحله بعد تساوی این بازی برای سپاهان یک امتیاز دربر داشت.

البته پیروزی سپاهان هر چند سودی برای خودش نداشت اما سبب می‌شد زغال سنگ طبس با یک امتیاز بیشتر به جای فرازبام به مرحله بعد صعود کند و همین مضوع سبب ایجاد شائبه تبانی برای مربی و مسئولان شهر طبس شده است. آنها مدعی هستند این دو تیم برای کسب تساوی تبانی کرده‌اند تا طبس از دور مسابقات حذف شود.

از طرف دیگر مجید پارسایی سرمربی فرازبام خائیز دهدشت ادعا دارد که برد این بازی برای تیمش خیلی مهم بوده و همه سعی اعضای تیم بر برد بوده است، باید برای تبانی سند و مدرکی وجود داشته باشد، نمی‌توان به کسی انگ زد.

حسن پروانه از پیشکسوتان این رشته نیز که حتی این مسابقه را از نزدیک و در جایگاه تماشا کرده بود می‌گوید که ممکن است این شائبه حقیقت داشته باشد اما نه می‌توان آن را اثبات کرد و نه باید به آن دامن زد، چون آسیب آن بیش از هر چیزی به رشته هندبال و بازیکنان این رشته وارد خواهد شد.

بیشتر بازیکنان حاضر در این تیم‌ها از ملی‌پوشان به نام این رشته و از مهره‌های کلیدی تیمشان بوده‌اند که البته به کمیته انضباطی هم فراخوانده شده‌اند. اگر قرا باشد از روی حدس و گمان و تنها به صرف اینکه نتیجه تساوی برای یک یا دو تیم سود داشته، به این شائبه پرداخته شود به این ورزشکاران و آینده‌ ورزشی‌شان لطمه وارد خواهد شد.

از طرفی اگر موضوع تبانی صحت داشته باشد و ادله‌ای برای اثبات آن موجود باشد فدراسیون هندبال بایستی با قدرت با آن مقابله کند تا بساط این تبانی‌ها یکبار برای همیشه برچیده شود. البته گویا این موضوع از طریق وزارت ورزش هم در حال پیگیری است.

مجید پارسایی در این خصوص به ایسنا گفت: آیا باید فردی سیاسی این شائبه را درست کند؟ می‌گویند این فرد رفته از وزارت ورزش شکایت کرده است خوب بکند! تبانی دلیل دارد؛ سند و مدرک می‌خواهد، تلفن، پول، چک و سفته می‌خواهد! تبانی این نیست که چون منافع یک نفر در خطر است اتفاق افتاده باشد. درصورتی که مشکل از تیم‌ها نیست و مشکل از فدراسیون است که لیگ را اینگونه طراحی کرده که تساوی یک بازی برای یک تیم اهمیت بیشتری داشته باشد.

با این شرایط به نظر می‌رسد فدراسیون هندبال و وزارت ورزش کار سختی در پیش دارند و نمی‌توانند به راحتی در  این خصوص حکم دهند. چیزی که مهم است فدراسیون هندبال نباید به خاطر فشارهای اطراف با این موضوع احساسی رفتار کند و تنها با سند و مدرک است که می‌توان وجود یا عدم وجود تبانی را اثبات کرد.

حال با وجودی که تنها ۱۱ روز (آغاز مسابقات ۱۳ بهمن) تا آغاز مرحله بعدی مسابقات لیگ برتر هندبال باقی مانده هنوز فدراسیون آرای جلسه کمیته انضباطی را اعلام نکرده است تا تیم‌ها حریفان خود را بشناسند. هنوز جایگاه این سه تیم در جدول مسابقات مشخص نیست و همه بی‌صبرانه منتظر اعلام آرای کمیته انضباطی هستند.

حال باید دید در نهایت ادله‌ای برای اثبات تبانی یا عدم تبانی وجود دارد تا موضوع با اثبات حل شود یا باید این ابهام در ذهن برخی افراد تا ابد باقی بماند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر