جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۵۰۳
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۴

فکرشهر: امام جمعه دلوار با بیان اینکه آمریکا دیگر ابرقدرت نیست گفت: ایران در آماده‌ترین شرایط است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین (ع) اظهار داشت: سیزدهم جمادی‏ الثانی، روز وفات مادری فداکار و بانویی با عظمت، مادر قمر بنی هاشم (ع)، حضرت ام البنین (س) است که بعد از عمری تلاش، شکیبایی و استقامتْ با اهدای چهار فرزند رشید به پیشگاه مولایش، حسین بن علی (ع)، دین خود را به اسلام و قرآن ادا نمود.

وی تصریح کرد این روز، مناسب‌ترین روز برای تجلیل از مادران و همسران شهداست چرا که این بانوی فداکار اسلام همسر شهید و مادر چهار شهید است. باید از زحمات مادران گرانقدر شهدا که چشم و چراغ جامعه ما هستند، قدردانی کرد وباید به این نکته توجه کرد که گذشت و ایثار مادران و همسران شهدا از عزیزترین‌های خود موجب شد تا امروز این عزت و امنیت برای کشور رقم بخورد.

امام جمعه دلوار با اشاره به رزمایش‌های متنوع ارتش سرافراز و سپاه مقتدر ایران اسلامی در دو سه هفته اخیر خاطرنشان کرد: این نمایش قدرت ارعاب‌بخش دشمنان و اطمینان‌بخش به دوستان ایران اسلامی است، ضمن اینکه این رزمایش‌ها نشان می‌دهد که قدرت بازدارندگی و خصوصاً اقتدار موشکی ما یک حرکت رو به جلو است. نه توقف دارد و نه کُندی و نه بازگشت، لذا هم بایدن و هم کسانی‌که در سودای برجام‌های ۲و ۳ هستند، باید پیام روشن ایران را دریافت کنند.

زاهددوست تاکید کرد: دوستان ما می‌دانند دشمنان هم اگر نمی‌دانند بدانند ایران اسلامی توانمندتر و مقتدرتر از گذشته با دستی پر و نیرویی مستعد، آماده پیکار با دشمنان است.

وی با توصیه نمازگزاران عزیز به رعایت دستورات بهداشتی تا ریشه کنی کامل ویروس منحوس کرونا افزود: بحمدلله واکسن تولید ایرانی به مراحل بسیار خوبی رسیده و باوجود تحریم‌های دشمن در حال آزمایش و ساخت واکسن مطمئنی برای مقابله با کرونا در داخل کشور هستیم که این موفقیت بزرگ دانشمندان داخلی جای افتخار و مباهات دارد.

زاهددوست افزود: معظم رهبری با هوشمندی مثال زدنی خود واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی را ممنوع فرمودند قطعاً و همچنان که از فرمایشات واضح ایشان مشخص است این ممنوعیت هرگز به معنای مخالفت با اصل واکسیناسیون، و یا حتی به‌معنای مخالفت با واکسن وارداتی هم نیست و العیاذ بالله آنطور که شبکه‌های معاند جیغ شأن بلند شده هرگز بمعنای بی‌اعتنایی به سلامت مردم هم نیست.

وی تاکید کرد: آنچه در اظهارات حضرت آقا مورد مداقه قرار گرفته، ضرورت یک احتیاط عقلانی در برابر واکسن آمریکایی و انگلیسی است. واکسنی مانند فایزر که تنها مجوز استفاده اضطراری دریافت کرده و عوارض این واکسن که حتی در مواردی منجر به مرگ هم منتشر شده است،

امام جمعه دلوار اظهار داشت: عقل حکم می‌کند در شرایطی که این واکسن هنوز امتحان خود را پس نداده و حتی بسیاری از کادر درمان در خود آمریکا هم از زدن آن امتناع می‌کنند، از باب قاعده دفع ضرر محتمل که یک قاعده عقلی و شرعی است، رهبری عزیز مانع از بخطر افتادن سلامت مردم شوند.

حجت الاسلام زاهددوست یادآور شد: از سوی دیگر، نهی رهبر انقلاب ناشی از سابقه تاریخی این کشورها در جنایت پزشکی است که خون‌های آلوده به ویروس اچ‌آی وی که در سال ۶۶ از فرانسه وارد ایران شد و تعداد قابل توجهی از بیماران هموفیلی به این ویروس مبتلا شده و جان خود را از دست دادند نمونه‌ای از این جنایت‌های پزشکی است. که این قبیل جنایت‌های پزشکی درگذشته از جانب آمریکا نیز سابقه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی افراد فریب خورده در داخل کشور هم که هیچ سررشته‌ای در علم پزشکی ندارند به هواخواهی از واکسن آمریکایی پرداختند و سلامت ۸۰ میلیون ایرانی را با مسائل سیاسی گره زدند.

وی ادامه داد: این اظهار نظرها یادآور این ضرب‌المثل است درباره برخی اعضای حزب توده است که عجیب شیفته شوروی بودند و به کنایه آنها می‌گفتند اگر در مسکو باران ببارد، توده‌ای‌ها در تهران چتر می‌گیرند! حکایت حامیان واکسن آمریکایی نیز همین است. آن‌ها در شرایطی که حتی کادر درمان آمریکایی‌ها از تزریق واکسن خودداری می‌کنند، از خود آمریکایی‌ها گوی سبقت را ربوده و موضع‌گیری علیه واکسن آمریکایی را برنمی تابند و حتی به بهای به خطر افتادن جان هموطنان خود حاضر نیستند کسی به آمریکا چپ نگاه کند.

امام جمعه دلوار با اشاره به آغاز به کار دولت جدید آمریکا افزود: واقعیت این است که بایدن با یک آمریکای رو به افول روبروست که با سرعت هرچه بیشتر در حال فروپاشی از درون است. حوادث اخیر آمریکا به‌ویژه در دوران پسا انتخابات خصوصاً تصرف کنگره آمریکا نمونه بارز آن است.

وی گفت: یکی از میراث‌های ترامپ برای آمریکا تشدید دوقطبی عوام‌گرایی و خواص‌گرایی، تشدید دوقطبی سیاهپوستان و سفیدپوستان، است. بنابراین بایدن با یک کشور شورش‌زده و نیمه‌جنگی روبرو است. شرایط کنونی آمریکا چیزی شبیه حاکمیت یک حکومت نظامی است. برگزاری مراسم تحلیف با ۲۵ هزار نفر نیروی نظامی موید این ادعاست.

زاهددوست ادامه داد: آمریکا دیگر ابرقدرت نیست. چون لازمه ابرقدرتی، قدرت جمع‌کنندگی و زدن حرف آخر در دنیا است. اکنون حرف آمریکا حتی در کشورهای کنار گوش خود هم، شنوا ندارد. وضعیت او در حوزه بین‌الملل به‌ویژه غرب آسیا هم معلوم است. ره آورد هفت میلیارد هزینه در غرب آسیا چیزی جز تضعیف قدرت نفوذ آمریکا نبوده است. مقاومت در همه کشورهای اسلامی ریشه دوانده و از خاورمیانه‌ی بزرگ جز اسمی باقی نمانده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر