پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۵۱۶
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با توجه به ضرورت احداث بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی شهدای هسته‌ای در شرایط خاص کرونایی با همت دولت تاکنون ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرا و تجهیز این مرکز درمانی هزینه شده‌است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز جمعه در بازدید از روند اجرایی بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر افزود: از این میزان اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان بابت هزینه ساخت و ۸۰ میلیارد تومان نیز برای تجهیز آن از محل اعتبارات استانی، سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هزینه شده‌است.

وی با بیان اینکه پروژه بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر جزو محدود پروژه‌هایی است که اعتبارات آن به صورت نقد تامین شده و به سمت شیوه‌های جدید مالی سوق نیافته است اضافه کرد: 

تاکنون در تامین منابع مالی این بیمارستان همکاری و تعامل خوبی انجام شده و تلاش می‌شود مطالبات پیمانکار در کوتاه‌ترین زمان پرداخت شود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: هر چند ساخت و تجهیز بیمارستان مانند دیگر پروژه‌های عمرانی نیست ولی می‌توان با افزایش تیم‌های تخصصی مختلف روند تکمیل این پروژه را سرعت داد.

گراوند گفت: سرعت بخشی در ساماندهی محوطه، معابر، فضای سبز، نصب تجهیزات، امکانات اکسیژن‌ساز و نصب دستگاه ژنراتور اضطراری بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر از اولویت‌های این پروژه است تا در زمان بهره‌برداری آماده خدمات‌رسانی شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر تخصیص اعتبارات برای توسعه فضای سبز و ساخت خیابان منتهی به بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر ادامه داد: فضای اطراف بیمارستان باید ساماندهی و زیباسازی شود که در این ارتباط اعتبارات لازم تخصیص می‌یابد.

گراوند گفت: تلاش می‌شود همزمان با راه‌اندازی بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر، بیماران کرونایی به این مرکز درمانی منتقل می‌شود و به این وسیله بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر از بیماران کرونایی جدا و تفکیک می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر در یک برنامه زمانی مطلوبی در کمتر از سه سال ساخت و در زمان حاضر در مرحله نصب تجهیزات قرار دارد.

مهرداد ستوده افزود: ساخت بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر با این حجم و در شرایط خاص بی سابقه و بیانگر نگاه مثبت دولت به بخش بهداشت و درمان است.

وی اضافه کرد: برخی‌ها تصور می‌کنند بیمارستان شهدای هسته‌ای بخش کوچکی از بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر در طرح توسعه است در حالی که این مرکز درمانی جایگاه مهم و ممتازی در عرصه درمانی در بخش‌های مختلف با ۱۱۰ تخت پیشرفته درمانی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تجهیزات بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر ۲ دسته است که ۶۰ درصد این تجهیزات از طریق اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخشی هم از طریق بودجه استانی تامین می‌شود.

دکتر سعید کشمیری افزود: یکسری اقلام مورد نیاز نیز از طریق دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تهیه و نصب می‌شود که اقدامات لازم انجام شده‌است.

وی، از تامین امکانات خدمات رفاهی از جمله هتلینگ و تجهیزات اداری بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر خبر داد و بیان کرد: سی تی اسکن بیمارستان یاد شده تا هفته آینده نصب و راه‌اندازی می‌شود.

کشمیری در باره آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر گفت: در زمان حاضر تنگستان تنها شهرستان استان است که در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد و مابقی ۹ شهرستان دیگر در وضعیت آبی و کم خطر هستند.

وی ادامه داد: براساس بررسی‌های انجام شده در زمان حاضر استان بوشهر ۱۷ روز بدون فوتی ناشی از کرونا و سرجمع جان باختگان ناشی از ویروس کرونا در این مدت تنها ۱۵ فوتی ثبت شده‌است.

کشمیری گفت: در این مدت چهار شهرستان بدون فوتی و چهار شهرستان نیز تنها یک فوتی ناشی از کرونا در یک ماه گذشته گزارش شده‌است.

وی اضافه کرد: هرچند شرایط استان در زمینه شیوع ویروس کرونا کنترل شده اما بهمن ماه حساس است و اگر مراقبت‌ها در این مدت کم و عادی انگاری صورت گیرد احتمال پیک دوباره بیماری کووید ۱۹ وجود دارد به همین دلیل به هیچ وجه دل خوش به وضعیت آبی کنونی نباشیم و همچنان التزام به پروتکل‌های بهداشتی ضروری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر