پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۵۱۸
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱

فکرشهر: اعرافی درخطبه های نماز جمعه شهر مقدس قم افزود: آمریکایی‌ها باید با لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، قدم اول را بردارند و جمهوری اسلامی ایران نیز در همان قالب راه را ادامه خواهد داد و بنابر توصیه های رهبر معظم انقلاب ارتباط با دنیا را اجرا خواهد کرد.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، وی اظهار داشت: ما نمی‌توانیم با دولت عهدشکن آمریکا وارد مذاکره شویم و آنها فقط می‌توانند به گروه ۱+۵ بازگردند. 

وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران یک هجوم بی‌سابقه را کنار زده و مسیر ایستادگی و مقاومت در برابر مستکبران غربی را ادامه خواهد داد، اظهار داشت: همه گروههای آمریکایی آزمون پس داده‌اند و مسئولان کشورمان باید با عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری ، در برابر غربی‌ها تسلیم نشوند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه مسئولان نباید به مذاکره با آمریکایی‌ها دل ببندند، خاطرنشان کرد: امروز جامعه آمریکایی درون خود دچار چالش‌ها و نابسامانی‌های بزرگی از جمله تحقیر اقلیت‌ها، شکاف طبقاتی و سستی پایه‌های اخلاقی، اجتماعی و سیاسی شده‌است.

وی با اشاره به تلاش آگاهانه و ناآگاهانه برخی در بزک کردن چهره ضدانسانی آمریکا، تصریح کرد: آمریکا با راه انداختن یکصد جنگ در چند دهه گذشته و اشغال بدون منطق و مجوز دهها کشور، آسیب‌های جدی به نظم جهانی وارد آورده که باید برای همه جهانیان روشن شود.

اعرافی در ادامه افزود: نفاق افکنی، دیکتاتورپروری و گسترش تروریسم درجهان واقعیت‌های آمریکاست و در حالی که آنها خود را مدعی دموکراسی و آزادی می‌دانند، نوچه‌های دیکتاتور آنها درمنطقه به جلادی و جنایت مشغولند.

وی دربخش دیگری از سخنان خود اعتلای وجهه آمریکا، اقتصاد پویا، شکست مقاومت در جهان، تضعیف رقیبان بین المللی و امن سازی محیط برای اسرائیل غاصب را از آرزوهای ترامپ ذکر کرد و گفت: بزرگترین آرزوی او تسلیم ایران در برابر تحریم‌ها و خواسته های شیطانی آمریکا بود که همه آرزوهای او برباد رفت.

خطیب جمعه قم اظهار داشت: ملت غیور ایران اسلامی امروز به فضل الهی در برابر توطئه ها و دسیسه های دشمنان ایستادگی کرده و به عزت و سربلندی دست یافته‌است.

قم در مقابله‌ با کرونا پیشگام بوده‌است

وی در بخش دیگری از سخنان خود همبستگی ملت، همکاری مردم و مسئولان، شجاعت و ایثار، امداد و تعاون و توجه به کارشناسی‌های علمی را از مصادیق تاب آوری ملت ایران در برابر ویروس کرونا دانست و گفت: این تاب آوری بی‌نظیر برای همه جهانیان الگو خواهد بود.

اعرافی با قدردانی از نظام سلامت و کادر درمانی، طلاب و دانشجویان، بسیج و سپاه، اقشار و اصناف و همه مردم کشورمان در مقابله اصولی با این چالش جهانی، گفت: شهر قم به عنوان پایگاه جهاد و اجتهاد در این شرایط پیشرو و پیشگام بوده‌است.

وی با اشاره به عظمت و برنامه‌های متعدد آموزشی، فرهنگی و ملی و مذهبی درقم، این شهر را در کشف و مبارزه با کرونا پیشگام دانست و گفت: بیش از ۱۱ ماه است که مردم قم در تبعیت از رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید، تمامی اصول، قوانین و ضوابط بهداشتی را رعایت می‌کنند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه مردم قم در حوادث کرونایی، چهره علمی و عقلانی و شجاعانه و انقلابی از اسلام را به رخ کشیده و در کنار کادر درمان و دستگاه‌های اجرایی صحنه‌های شگفت انگیزی را خلق کرده اند، گفت: آنها مایه افتخار بوده و مسئولان باید این جایگاه رفیع مردم قم را پاس بدارند و در برابر آن تواضع کنند.

وی با اشاره به تلاش بیگانگان برای ترویج "قم هراسی" از اعلام آمادگی مردم قم برای مقابله با موج چهارم کرونا خبر داد و گفت: از مسئولان انتظار می‌رود تذکرها و هشدارهای لازم را اعلام کنند، اما سخنان سخیف و تعرض نابجا را متوجه مردم قم نکرده و اگر دوبار عذرخواهی نشده بود که بار دوم بهتر بود، امروز به گونه دیگری سخن می‌گفتیم.

محبت و مهرورزی به فرزندان پایه و اساس تربیت است

اعرافی در خطبه اول نماز جمعه نیز با اشاره به اهمیت محبت و مهرورزی نسبت به فرزندان، خاطرنشان کرد: احساس نیاز به مهر و محبت در همه انسان ها وجود دارد، اما این نیاز در کودکان و نوجوانان به اوج می رسد و اگر این نیاز به درستی برطرف نشود، زمینه فساد و انحراف را در فرزندان ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه اگر خانه‌ای از مهربانی و محبت نسبت به فرزندان تهی شود، باید آماده آسیب های جدی باشد، اظهار داشت: اظهار محبت و مهرورزی فراتر از یک اصل مهم تربیتی، یک قاعده اخلاقی است که در آموزه های دینی بارها مورد تأکید قرار گرفته است.

خطیب جمعه قم اظهار محبت و مهرورزی را دارای قوانین و چارچوب هایی دانست و گفت: مهر و محبت به فرزندان یکی از ابزارها و پشتوانه‌های مهم تربیتی است، به گونه‌ای که تمامی تدابیر تربیتی فرزندان، در نبود درست محبت و مهرورزی بی خاصیت و بی اثر خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر