پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۵۱۹
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴

فکرشهر: سیدمحمد مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه سوم بهمن‌ماه با اشاره به سیزدهم جمادی‏الثانی سالروز وفات حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها، بیان کرد: این روز یکی از روزهای غم‏انگیز تاریخ است؛ روزی که در آن مادری باعظمت و فداکار بعد از عمری فعالیت و صبوری با استقامت در مسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام و با هدیه کردن فرزندان برومندش به پیشگاه حسین بن علی، بادلی که سرشار از عشق به امام و مولایش بود آسمانی شد و در بقیع آرام گرفت.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، وی در ادامه ضمن گرامیداشت وفات مادر علمدار کربلا به بیان ویژگی‌های این بانوی بزرگوار پرداخت و اظهار داشت: ام‌البنین بانوی با بصیرتی است که باوفای مثال‌زدنی، با شکیبایی در کنار امیرالمؤمنین، سختی‌های فراوانی را تحمل کرد و مفتخر به‌عنوان همسر شهید و مادر شهیدان شد و لذا روز تکریم مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شد تا به این وسیله جایگاه مهم و مؤثر بانوان با بصیرت و ولایتمدار در حفظ و گسترش آرمان‌های اسلامی و انقلابی گرامی داشته شود.

امام‌جمعه کرج در ادامه با اشاره به جایگاه مادران و همسران شهدا، خاطرنشان ساخت: مادرانی که قطره‌قطره ایمان، شجاعت و ایثارگری را در جان فرزندانشان اشراب کردند و در دامن خود شیر مردانی دلیر پرورش دادند تا در دفاع از حریم و حرم حماسه‌آفرینی کنند، همسرانی که نه‌تنها مانع جهاد شوهران خود نشدند بلکه دلیرانه در کنار آنان ماندند و به تکلیف عمل کردند.

حسینی همدانی بابیان اینکه کلمات قاصر از بیان حماسه‌های بلندی است که مادران و همسران شهدا مثل خانم ام‏البنین علیهاالسلام در طول سال‌های دفاع مقدس آفریدند، گفت: نتیجه صبر، فداکاری و پیروی از دستورات ولایتِ آنان، ناامیدی دشمنان شد.

وی با تأکید بر لزوم تکریم و خدمتگزاری به خانواده شهدا، عنوان کرد: باید شاکر خدا باشیم که این افتخار را نصیب ما کرد که بتوانیم از رشادت‏ها و صبوری آنان و از ارزش‏های جهاد و شهادت تکریم کنیم و باید از خدا بخواهیم که بتوانیم شیوه و روش تربیت انقلابی و سبک زندگی آنان را به نسل بعد و جوانان این سرزمین انتقال دهیم.

فرزند آوری فراوان مطلبی است که خانواده‌ها کمتر توجه می‌کنند

خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه یکی از ویژگی‌های خیلی مهم‏ همسر علی علیه‌السلام، توجه به زمان و مقتضیات آن بود، تصریح کرد: ام‏البنین علیهاالسلام بعد از واقعه عاشورا، از رسانه‌های موجود (خطابه، شعر، نوحه‌گری …) برای پیام‌رسانی حق و ندای مظلومیت امام حسین ویارانش هیچ فرصتی را از دست نداد و حتی گریه کردن را وسیله روشنگری قرار داد و کاری کرد تا صدای مظلومیت کربلا به گوش نسل‏های آینده برسد.

حسینی همدانی با تأکید بر اینکه اگر به زندگی این بانوی مکرمه دقت کنیم درس‌های بسیاری می‌گیریم، یادآور شد: «فرزند آوری فراوان» مطلبی است که امروز خانواده‌ها کمتر توجه می‌کنند و خیلی زود خواهند فهمید که اشتباه کرده‌اند و به تکلیف عمل‌نکرده‌اند لذا «توجه کامل و مطیع همسر بودن» و اهتمام به تربیت فرزندان بر اساس مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام که سربازانی برای ولی جامعه، اهل جهاد و مبارزه، اهل صبر و مقاومت و دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز باشند از درس‌های زندگی این بانوی مکرمه است.

در «گام دوم» انقلاب دولتِ جوانِ حزب‌اللهی باید متصدی امور شود

وی در بخش دیگری از بیانات خود در ادامه سلسله مباحث تحلیل و تبیین بیانیه «گام دوم» انقلاب اسلامی و چگونگی اجرایی کردن آن در خطبه‌های نماز جمعه، بیان داشت: در هفته‌های گذشته به‌طور خلاصه عرض کردیم رهبر معظم انقلاب برای لااقل ۴۰ سال آینده انقلاب بیانیه‌ای صادر کردند و در آن اهم مطالب را تبیین فرمودند و دو سال از آن گذشت و مطالب و مباحث فراوانی درباره بیانیه زده شد اما از نحوه اجرائی شدن آن مطلبی بیان نشد درحالی‌که ارزش بیانیه به اجرائی شدن و تحقق خارجی آن است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه برای تحقق بیانیه «گام دوم» احتیاج است که کارگزاران نظام تغییر و دولتِ جوانِ حزب‌اللهی متصدی امور شود تا بستر لازم برای رسیدن به سه مرحله بعدی انقلاب و رسیدن به تمدن نوین اسلامی فراهم شود، خاطرنشان ساخت: بحث ما در فراهم شدن این مقدمه بود که عرض کردیم فرآیند اجرا را خود رهبری در سخنرانی اول خرداد ۹۸ بیان کردند و فرمودند اول باید نسبت به انقلاب شناخت پیدا کنید بعد حلقات میانی نخبگانی را درست و بعد کارگروه‌های مسئله محور را تشکیل دهید سپس باید جبهه‌ای گفتمانی تشکیل شود تا مردم و به‌خصوص جوانان را برای رسیدن به مقصد به حرکت درآورد و شکل کار را هم همان شکل دوران دفاع مقدس بیان فرمودند که هرکس بداند در این بیانیه چه نقشی دارد و همان را انجام دهد.

حسینی همدانی در ادامه با اشاره به بیانی از رهبر معظم انقلاب، افزود: بعد ایشان فرمودند: «نتیجه این‌ها چه می‌شود؟ کشاندن نسل جوان متعهد به عرصه مدیریت کشور… و طبعاً اگر نسل جوان وارد عرصه مدیریت شد و مدیران ارشد نظام ازجمله‌ی جوان‌های متعهد حزب‌اللهی شدند آن‌وقت آن حرکت عمومی کشور طبعاً استمرار پیدا می‌کند سرعت پیدا می‌کند و انجام می‌گیرد… بنابراین اگر چنانچه ان‌شاءالله شما جوان‌ها با این حرکت‌ها پیش بروید و زمینه را برای روی کار آوردن یک دولت جوان و حزب‌اللهی آماده کنید بنده معتقدم که بسیاری از این نگرانی‌های شما و دغدغه‌های شما و غصه‌های شما پایان خواهد پذیرفت.»

وی در ادامه با تأکید بر اینکه اقشار مختلف مردم این حلقات و کارگروه‌ها را تشکیل دهید و فعالیت تخصصی خودشان را شروع کنید، گفت: برای حلقات میانی این چند شاخص را حتماً در نظر بگیرید که مسئولیت کار را کسی به عهده بگیرد که تجربه مدیریتی داشته و با چالش‌های حوزه تخصصی خودش آشنا و بر موضوع حلقه کاملاً مسلط باشد سپس این‌ها افرادی را برای کارگروه‌ها انتخاب کنند و لازم نیست مرکز واحد و یا مجموعه‌ای محور باشد بلکه همه باید کار کنند و هم‌افزا باشند و بعد ائتلاف کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز با اشاره به اولین جلسه راهبران اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی استان البرز که هفته گذشته با حضور مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها و اصحاب رسانه استان برگزار شد، گفت: هفته گذشته جلسه‌ی اول روابط عمومی‌های استان را کلید زدیم اما لازم است فعالیت تخصصی آموزش‌وپرورش، بهداشت و درمان، دادگستری، کشاورزی، رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان، ایثارگران، دانشگاهیان، روحانیت، نیروهای نظامی، فرهنگی و تبلیغی و…تشکیل شود تا زودتر نتیجه حاصل شود.

ترامپ و بایدن باهم فرقی ندارند

حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به آغاز رسمی ریاست جمهوری بایدن رئیس‌جمهور جدید آمریکا، اظهار داشت: قرن ۱۴ به‌آرامی در حالی تمام می‌شود که دوران داعیه‌داری لیبرال دمکراسی هم با افول آمریکا به پایان خود رسید و رئیس‌جمهور دیوانه صفت کشور نماد قدرت و تمدن و دمکراسی با افتضاح تمام رسماً فاتحه دمکراسی را خواند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه آنچه برای ایران اسلامی مهم است رابطه‌ی آینده ما با شرایط جدید است، با اشاره به اظهارات حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در جلسه هیئت دولت، بیان داشت: آقای رئیس‌جمهور حرف خوبی زدند و گفتند: «من از رسانه‌ها و دوستان و مخالفان خواهش می‌کنم که واقعیت را بگوییم چون واقعیت را نمی‌شود پنهان کرد». بله واقعاً باید گفت و واقعیت این است: رژیمی که خوی استکباری دارد فرقی نمی‌کند رئیس‌جمهور آن چه کسی باشد، مسیر آنان یکی است با دو ادبیات.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه افزود: اگر کسی خیال کند یکی سیاست بلد نبود و برج‌ساز بود لذا مشکلات درست کرد ولی این کسی که تازه آمده سیاست بلد است و می‌شود با او تعامل کرد، قطعاً مسیر انحرافی را طی می‌کند چون یکی چهره واقعی را نشان داده و دیگری با تزویر و فریب پیش‌آمده کما اینکه تا امروز نیز این‌گونه بوده است.

 حسینی همدانی در ادامه با اشاره به سوابق بایدن در دولت‌های مختلف آمریکا، اظهار داشت: این آقا تازه نیامده، سالیان سال است در اداره آمریکا و جنایاتی که بر ملل دنیا تحمیل کرده‌اند نقش مؤثر داشته لذا نشانی غلط ندهید و ذهن‌ها را منحرف نکنید که آنچه بر سرِ ما آمد توطئه ترامپ بود. ترامپ و بایدن باهم فرقی ندارند. منتظر صادقانه به میدان آمدن دشمن اسلام و انقلاب و حاکمیت و مردم نباشید. خوی استکباری صداقت نیست فریبکاری است.

آقای بایدن و همراهانش بدانند؛ راه تعامل با ایران دست برداشتن از خوی استکباری است

وی در ادامه با طرح این پرسش که همفکران این آقای جدید آن‌وقت که در مسند بودند چکار کردند، گفت: آن‌ها صادقانه می‌گویند که چه قصدی دارند، شما مطالبی را که وزیر خارجه پیشنهادی رئیس‌جمهور جدید، رسماً درباره برجام گفته را مطالعه و ببینید آیا غیر از خزعبلات ترامپ چیز دیگری از آن درمی‌آید؟ گفته: «رئیس‌جمهور منتخب معتقد است که اگر ایران به توافق بازگردد ما هم به این توافق برمی‌گردیم، اما از این مسئله، همراه با متحدانمان که بار دیگر با ما هم‌راستا می‌شوند به‌عنوان سکویی برای دستیابی به یک توافق طولانی‌تر و قوی‌تر و رسیدگی به مسائل دیگر به‌خصوص مسئله موشکی و فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران استفاده خواهیم کرد.» بعد هم راجع به تعاملشان با اسرائیل و عربستان می‌گوید و در مصاحبه‌اش با سی ان ان گفت که مؤلفه‌های قدرت در ایران را باید محدود و مهار کرد که برای دوستان قطعاً روشن است که مؤلفه‌های قدرت چیست!

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز در ادامه خاطرنشان ساخت: این را رئیس‌جمهور جدید آمریکا و متحدانش بدانند همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «توان دفاعی و موشکی و نقش مؤثر ایران در منطقه هرگز قابل‌مذاکره نیست» و لذا جا دارد که بار دیگر از نیروهای مسلح دلیر و غیور ایران اسلامی که به کوری چشم دشمنان رزمایش‌های اقتدار را با موفقیت و با پیام‌های روشن برای دوست و دشمن برگزار می‌کنند تشکر و قدردانی کنیم البته این حرف که رهبر معظم انقلاب زدند درست است و باید همین مسیر طی شود که اولاً به سراغ خنثی‌سازی تحریم رفت و ثانیاً اقدام در مقابل اقدام آن‌هم در این نوبت اول آنان باید اقدام داشته باشند.

حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه به کلمات رهبری باید توجه تام داشته باشید و عمل کنید، گفت: خیلی جای تأسف دارد مسئولی بعدازاینکه این‌همه خرابکاری کرده‌اند حالا بیاید در مصاحبه جوری از بی‌اعتمادی به آمریکا بگویند کان تا حالا کسی نگفته بوده بعد بگوید ولی آنچه رهبری از ما می‌خواست سخت بود عمل کنیم. آیا واقعاً نباید این‌همه خسارت زده‌شده به کشور را پیگیری حقوقی و قضائی کرد؟

وی ادامه داد: از همین روزهای اول حکومتش آقای بایدن و همراهانش بدانند که خوب هم می‌دانند راه تعامل با ایران دست برداشتن از خوی استکباری است. بازپرداخت اموال غصب شده و جبران حقوقی که تا امروز از بین برده‌اند کمترین خواسته مسئولین نظام و ملت انقلابی ایران است که باقوت و صلابت آن را طلب می‌کنند و برای اینکه دشمنی‌ها را فراموش نکنیم تا رسیدن به مقصد شعار همیشگی ما مرگ بر آمریکاست.

عده‌ای برای رفتن به شورا خواب‌ها دیده‌اند / با انتخاب خود جلوی فساد را بگیرید

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در بخش پایانی بیانات خود با اشاره به انتخابات شوراهای شهر، بیان داشت: بازار انتخابات آرام‌آرام گرم می‌شود و معرکه دین‌داری و دین فروشی فراهم می‌شود اما نتیجه دست مردم است که چه کسی را بر امورات خود مسلط می‌کنند لذا خوب دقت کنید عده‌ای که تقریباً تمام پایگاه‌های خود را ازدست‌داده‌اند تلاش می‌کنند منسجم شوند و دوباره جای پائی برای خود از طریق شورای شهر پیدا کنند و برای این کار هر کاری لازم باشد انجام می‌دهند، پول خرج می‌کنند، تهمت می‌زنند و امثال این‌ها و برای رفتن به شورا خواب‌ها دیده‌اند اما شما مردم می‌توانید خواب آنان را پریشان کنید و جلوی فساد را بگیرید.

 حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: بنده تا حال شاخص‌هایی را گفته‌ام در آینده هم بیان می‌کنم؛ اما لازم است دوستان سراغ افراد حزب‌اللهیِ موجهِ متدینِ پاک دستِ انقلابیِ متخصصِ کار بلدِ دلسوز، از همه گروه‌ها و افراد در زمینه‌های مختلف موردنیاز شهر بروند و درخواست حضور کنند تا ان‌شاءالله اوضاع بهتر از این شود و آقایانی هم که الآن در مسند هستند کارنامه عملکرد خود را برای مردم بیان کنند تا اگر تمایل به شرکت داشتند مردم از عمل آنان مطلع باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر