جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۵۳۸
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از کمبود نیرو، قایق و خودرو برای حفاظت از محیط زیست استان خبر داد و گفت: ۳۵ محیط بان در استان داریم که خیلی کم است.

به گزارش فکرشهر، فرهاد قلی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای تنوع بالایی در زمینه گیاهی و جانوری است و وظیفه سخت و رسالت مهمی در حفاظت و حراست از این گونه‌ها داریم که برخی از آنها در معرض خطر انقراض هستند.

وی از گونه‌های مهم جانوری استان بوشهر به بز کوهی، قوچ و میش، پلنگ، آهو و پرندگانی چون تیهو و هوبره و آبزیانی چون دولفین خلیج فارس و لاک‌پشت‌ها اشاره کرد و ادامه داد: برخی از لاک‌پشت‌ها در خطر انقراض هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه ۷.۵ درصد از مساحت استان بوشهر تحت حفاظت محیط زیست است افزود: در استان بوشهر ۳۵ محیط‌بان داریم که در پاسگاه‌ها مستقر هستند و از نظر تعداد نیرو با کمبود شدید روبرو هستیم.

وی کمبود قایق، نفرات و خودرو را از مسائل و مشکلات مهم برای حفاظت محیط زیست در استان دانست و بیان کرد: با وجود کمبودها و مشکلاتی که داشته‌ایم، تلاش شده تا حفاظت مناسبی از این مناطق داشته باشیم.

مقابله با استحصال دریا

قلی‌نژاد با اشاره به اینکه بیشترین میزان تخریب‌های زیست‌محیطی در استان بوشهر مربوط به دریا و ساحل است، افزود: استحصال اراضی از دریا، سواحل و خوریات از مشکلات مهم و اساسی در این زمینه است.

وی تاکید کرد: در سال جاری همه استحصال‌های سال‌های قبل را شناسایی کرده‌ایم و پرونده‌های حقوقی در مورد این موارد در حال تشکیل است. هرگونه استحصال را مطالبه خواهیم کرد و برای احیای اکوسیستم دریایی هزینه خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تاکید کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، طی دو سال اخیر هیچ‌گونه استحصال جدیدی در دریا و خوریات ما ایجاد نشده است و در پهنه آبی و دریایی موردی از استحصال نداشته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه هر گونه استحصال از دریا ممنوع و غیرقانونی است، خاطرنشان کرد: سه مورد از استحصال دریا را متوقف کرده‌ایم.

دستگیری ۱۷۳ متخلف شکار و صید

قلی‌نژاد از مقابله جدی با زنده‌گیری و خرید و فروش پرندگان خبر داد و افزود: طی سال جاری با کنترل‌های صورت گرفته چهار محموله قاچاق پرندگان توقیف و از قاچاق ۲۰۴ پرنده در حال انقراض جلوگیری شده است.

وی از دستگیری ۱۷۳ متخلف شکار و صید در استان بوشهر طی ۹ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: ۱۱۵ پرونده تخلف تشکیل شده است که بیشترین میزان تخلفات مربوط به شکار پرندگان شکاری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر