پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر: حال یک سوال: آیا حاج قاسم در این جمله ارزشی و مهم فرموده به بخشی از رفتار و مسلک رهبری ارتباط داشته باشید و به بخشی دیگر رابطه نداشته باشید؟ خیر... فرموده همه جانبه از ولی فقیه اتان اطاعت داشته باشید و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بحث کرونا نیز بدون شک از این دستورالعمل سلوکی و عقلانی حاج قاسم عزیز خارج نیست....
کد خبر: ۸۲۷۰۶
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷

فکرشهر: این روزها هنوز وضعیت کرونایی دشتستان، آبی اعلام می شود ولی از پیش از ایام فاطمیه نیز مسوولین بهداشتی استان و حتی کشور هشدار داده اند که احتمال شیوع دوباره کرونا و تغییر رنگ شهرها وجود دارد و به همین دلیل بر رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام عزاداری فاطمیه تاکید می شد تا جایی که در شورای اداری دشتستان، فرماندار بر نیاوردن مداحان غیر بومی و رعایت پروتکل ها به شدت تاکید کرد؛ هر چند رییس سازمان تبلیغات اسلامی دشتستان گفت که ما رعایت می کنیم؛ امری که در عمل انجام نشد و مداحان غیر بومی و هجوم برخی عزادارن و تجمع و نزدن ماسک در برخی محل های عزاداری، برخی دغدغه ها و انتقادها را در پی داشته است.

در نامه ای که یک جوان مومن و انقلابی در همین باره برای «فکرشهر» ارسال کرده، عملکرد رییس و نهادهای مربوطه با توجه به سخنان رهبری، مورد سوال قرار گرفته است که متن آن را در ادامه می خوانید:

ریاست محترم تبلیغات اسلامی دشتستان
جناب آقای حجت الاسلام شیخی

همان طور که بهتر از نگارنده اطلاع دارید از زمانی که ویروس منحوس کرونا در کشور عزیزمان شیوع پیدا کرد و به تبعِ آن بسیاری از مشاغل و فعالیت های اجتماعی و مذهبی همچون نماز جمعه، برپایی مراسمات شادی و عزای اهل بیت علیه السلام، پیاده روی اربعین و غیره تعطیل شد؛ و نبود این مراسمات عرض ارادت به خاندان عصمت و طهارت واقعا برای محبین اهل بیت بسیار درد ناک بود تا وقتی که رهبر معظم انقلاب قبل از آغاز ماه محرم از ستاد ملی کرونا درخواست نمود که تدابیری را بیندیشند که مراسمات دهه محرم برگزار شود که با همکاری و جواب مثبت ستاد ملی کرونا رو به رو شد و بحمدلله مراسمات عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی به خوبی برگزار شد که شاهد بودیم در تهران مراسمات چند هزار نفری با رعایت همه مسائل انجام شد که معاون کل وزیر بهداشت نیز در بررسی میدانی از  مراسمات بزرگ تهران، آنان را از نظر بهداشتی تایید نمودند و در شهر خودمان ـ برازجان ـ نیز شاهد بودیم مراسمی برگزار می شد که جمعیتی بالغ بر پانصد نفر حضور پیدا می کردند و تمامی پروتکل ها حتی بیشتر از آن مقدار نیز رعایت می شد و حتی بعد از دهه محرم نیز مناسبت های مختلف به همین نحو بود.

در ایام فاطمیه اول چند شب مراسم در حسینیه اعظم برگزار شد و بعد از آن مراسم سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در حسینیه اعظم و مراسم ایام فاطمیه دوم نیز در مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) بر پا شد که بحمدلله تمامی پروتکل های بهداشتی با درصد بالایی رعایت می شد،اما متاسفانه باید خدمت جنابتان عرض شود اکنون که در آستانه موج جدید کرونا و کرونای انگلیسی هستیم، مراسماتی در این چند روز اخیر برگزار شد که پروتکل های بهداشتی در بخشی از مراسم رعایت نشد. زمانی که واعظ در حال وعظ بود، فاصله اجتماعی و ماسک رعایت می شد اما تا چراغ ها خاموش شد، انگار کرونا نیز با رفتن روشنایی می رود و اکثریت به جلوی مراسم نزدیک مداح رفتند و بدون فاصله گذاری اجتماعی نشستند و در حین عزاداری نیز دیگر خبری از ماسک در همان نقطه نبود و متاسفانه چنان وضعیت ناهنجاری از لحاظ بهداشتی شکل گرفته بود که قابل بیان نیست؛ ولی الحمدلله افراد حاضر در  اواسط و اواخر حسینیه به خوبی پروتکل ها را رعایت کرده بودند و حال جناب «شیخی» چند سوال اینجا مطرح می شود؟

اول اینکه چرا شما اجازه برگزاری چنین مراسماتی را می دهید، مراسماتی که حتی در سه شب آخر ماه صفر در مسجد امام حسن مجتبی (ع) نیز که برگزار شد، شاهد همین عدم رعایت ها بودیم.

دوم وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی (حفظه اله) چنین می فرمایند که: «من وقتی می بینم توی تلویزیون نشان می دهد که بعضی‌ها عبور می کنند و همین چیز ساده، همین ماسک را نمی زنند، وقتی من این را می بینم، من از آن پرستار خجالت می کشم، واقعاً خجالت می کشم که آنها آن جور دارند فداکاری می کنند، آن پزشک، آن پرستار، آن وقت این آدم، جوان یا غیر جوان حاضر نیست یک ماسک بزند....»
این سخن رهبری به چه معناست؟ مگر سخن ایشان فصل الخطاب نیست؟ مگر ما مدعی ولایت مدار بودن نیستیم؟! پس چرا جامه عمل به سخن ایشان نمی پوشانیم یا اینکه صرفا فقط برای کنسرت و انتخابات و و و و، استان بوشهر و شهر برازجان ولایی است؟ انسان با دیدن چنین صحنه هایی از خیل عظیم شهدای سلامت و شهدای مدافع حرم شرم می کند.
جناب حجت الاسلام شیخی لطفا تناسب این فرموده امام خامنه ای (حفظه اله)  را با مراسمات این چند روز اخیر برای ما شفاف بیان بفرمایید.

سوم رهبری معظم انقلاب فرمودند که همه باید به فرمان و دستورات ستاد ملی کرونا عمل کنیم. حالا به نظر نگارنده کاری به درست یا اشتباه بودن آن تصمیمات نداریم و به اینکه عده ای اعتقاد دارند در چنین مجالسی یا حرم اهل بیت کسی دچار بیماری نمی شود هم کاری نداریم و از اینکه آیا آنان اعتقادی به کرونا دارند یا ندارند هم می گذریم که بحث آن جداست، ولی وقتی رهبری این گونه می فرمایند، تکلیف چیست؟ آیا ولایت مداری ما موقعیتی است و بستگی به زمان خاصی دارد؟!

چهارم اگر بر فرض مثال شخصی در این بین دچار کرونا شود تکلیف آن هجمه هایی که به صورت مراسمات اهل بیت علیه السلام روانه می شود چیست؟

پنجم مطمئنا نظارت بر کمیت و کیفیت اجراهای برخی مداحان بر عهده تبلیغات اسلامی کل کشور است که متاسفانه جلوی برخی انحرافات را در این موضوع نمی گیرد و کم کاری می کند، ولی انتظار می رود جنابتان در شهری که در آن مسوولیت دارید، بر این موضوع مهم نظارت داشته باشید تا شاهد برخی مداحی هایی که در شان اهل بیت نیست در مراسمات بزرگ اجرا می شود، نباشیم. متاسفانه در همین چند روز اخیر و سابق هم به همین نحو بوده؛ گاهی مداحانی از بیرون استان دعوت می شوند برای اجرای مراسم که سبک عزاداری شان، اشعارشان و مجالسشان کاملا بر خلاف منویات و نظرات امام خامنه ای (حفظه اله) در این مورد است که انسان حتی خجالت می کشد برای عزا و وفات پدر و مادر خویش نیز از چنین اشعار و سبک هایی استفاده کند و جنابتان بحمداله بهتر از نگارنده در این مورد مطلعید و تسلط دارید.

ششم رضوان خدا بر روح پر فتوح حاج قاسم سلیمانی، این مرد بزرگ میدان ها و سیدالشهدای مقاومت که چه زیبا، عاقلانه و عاشقانه فرمود: «والله والله والله از مه مترین شئون عاقبت به خیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد....»
حال یک سوال: آیا حاج قاسم در این جمله ارزشی و مهم فرموده به بخشی از رفتار و مسلک رهبری ارتباط داشته باشید و به بخشی دیگر رابطه نداشته باشید؟ خیر... فرموده همه جانبه از ولی فقیه اتان اطاعت داشته باشید و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بحث کرونا نیز بدون شک از این دستورالعمل سلوکی و عقلانی حاج قاسم عزیز خارج نیست.... فتأمّل

ریاست محترم تبلیغات اسلامی شهر برازجان، همه شاهد هستند که جنابتان تمام سعی و تلاش خویش را در طی این یک سال شیوع کرونا در زمینه برگزاری مراسمات مذهبی و ایجاد فرصت برای عرض ادب مردم به ساحت مقدس ائمه اطهار علیه السلام انجام داده اید و ان شاءالله که مورد قبول خداوند قرار گرفته باشد، اما امید می رود که به نحو بهتر و دقیق به رعایت پروتکل های بهداشتی بر برخی مراسمات نظارت کنید و بدون در نظر گرفتن هر چیزی حکم ولی فقیه و ستاد ملی کرونا را در برگزاری مراسمات بزرگ اجرا کنید. کسی با برپایی مراسم اهل بیت علیه السلام با رعایت پروتکل های بهداشتی اصلا مخالف نیست و باید هم چنین مجالسی بر پا شود، همچون مثال هایی که در ابتدای یادداشت خدمت تان عرض شد، اما باید نظارت کامل صورت بگیرد.

از خیلی موارد و مباحث دیگر نگارنده فاکتور می گیرد و در آخر  صمیمانه از آن دسته از مردم ولایت مدار و محب اهل بیت علیه السلام و هیات های مذهبی شهر که با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی مد نظر رهبر معظم انقلاب و ستاد ملی کرونا و بدون حاشیه مشغول به عرض ادب و ارادت خدمت امامان معصوم علیه السلام هستند تشکر کرده و همه ما از خداوند منان مسالت داریم که به زودی این ویروس منحوس از بین برود و ما شاهد برپایی با عظمت مراسمات شادی و عزای اهل بیت و شعائر اسلامی باشیم؛ چرا که نبود چنین مراسماتی بر جان و روح و نفوس انسان های با فطرت اثر منفی می گذارد و دردی جبران ناپذیر است؛ اما نظارت در این روزهای حساس نیز امری ضروری و جبران ناپذیر می نماید.
 

نظرات بینندگان
الف.ب
|
-
|
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
ای کاش نام جوان شجاع را هم در ادامه می آوردید تا زمینه ای باشد برای ابراز وجود جوانان دیگر
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر