جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۷۵۶
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۹

فکرشهر: نماینده مردم شهرستان دشتستان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دستاورد صنایع نفت و گاز برای استان بوشهر ویرانی و آلودگی بوده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، ابراهیم رضایی صبح سه‌شنبه در جمع اهالی روستای میان‌دشت اظهار داشت: در حالی که فرصت‌های شغلی بی‌شماری در صنایع نفت و گاز استان بوشهر فراهم شده است، جوانان ما بیکار هستند.

وی با بیان اینکه صنایع پارس جنوبی به غیر از ویرانی، تخریب محیط زیست و آلودگی دستاورد خاصی برای ما نداشته است، اضافه کرد: امید چندانی به صنایع نفت و گاز و پتروشیمی نداریم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی کشاورزی را یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر خصوصاً دشتستان دانست و ادامه داد: باید اشتغال در حوزه کشاورزی را تقویت کنیم و حمایت ویژه‌ای از این بخش صورت گیرد.

وی برخورداری از نیروی انسانی توانمند را یکی دیگر از ظرفیت‌های دشتستان دانست و گفت: باید روی قابلیت‌های بخش کشاورزی بیش از پیش کار کنیم چرا که تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو حل مسائل و مشکلات کشاورزی و تولید است.

رضایی با اشاره به مشکل سندهای مالکیت اراضی کشاورزی و مسکونی مردم نقاط مختلف شهرستان دشتستان از جمله اهالی میان‌دشت تصریح کرد: این مسئله از قدیم‌الایام بوده و باید یک‌بار برای همیشه حل شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیگیری‌هایی را در مورد این مشکل داشته‌ایم افزود: با تمام توان این موضوع را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم شاهد رفع این مشکل باشیم.

وی با اشاره به تلاش برای رفع مشکلات مطرح شده در میان‌دشت اضافه کرد: یکی از ظرفیت‌های میاندشت، داشتن نیروی انسانی توانمند، باسواد و بااستعداد است که پتانسیل بسیار خوبی است و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

رضایی بیکاری را یکی از مشکلات مهم در شهرستان دانست و ادامه داد: کشاورزی فرصت بسیار خوبی برای توسعه اشتغال است و باید با تأمین نیازهای کشاورزان و حمایت مناسب از این قشر زمینه توسعه اشتغال در کشاورزی و صنایع مرتبط را فراهم کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر