جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر ـ مصطفی منفرد: سه شنبه شب لاندیکرافت «آرا باختر-۱» که حامل خودروهای سبک و سنگین زیادی بود، پس از طی کردن مسیر گناوه به خارگ حوالی ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه در اسکله مروارید این جزیره به گل نشست...
کد خبر: ۸۲۸۰۷
چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۲

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: سه شنبه شب لاندیکرافت «آرا باختر-۱» که حامل خودروهای سبک و سنگین زیادی بود، پس از طی کردن مسیر گناوه به خارگ حوالی ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه در اسکله مروارید این جزیره به گل نشست.

به گزارش «فکرشهر»، باتوجه به جزر آب دریا و عمق کم در قسمتی از اسکله مروارید، شناور فوق به گل نشست و مسافرین آنها تا ساعت ها در شناور گرفتار بوده و نتوانستند به خشکی راه پیدا کنند. در نهایت تعدادی از صیادان مثل آقایان ناصر کنعانی، علی حماد و محمود منظری، پاز و غیره، با قایق های خود تا ساعت ها تلاش کردند که شناور را از این وضعیت خارج کنند که به دلیل بار زیاد شناور و کم جزر آب این راه حل به سرانجام نرسید و در نهایت فقط خانواده ها را به ساحل رساندند.

در حال حاضر، شناور پس از ساعت ها همچنان به گل نشسته است و این امید وجود دارد که عصر امروز، چهارشنبه، ساعت ۱۶ به بعد و به محض مدشدن آب دريا و مناسب بودن شرايط جوی با کمک قایق های صیادی بتوان شناور را از این وضعیت نجات داد.

به گزارش «فکرشهر»، باتوجه به قسمتی که شناور فوق به گل نشسته نمی توان از یدک کش ها برای بیرون کشیدن لاندیکرافت استفاده کرد چراکه ممکن است به پارگی زیر شناور منجر شود و می توان گفت بهترین گزینه برای حل این مشکل، بالا آمدن آب دریا است.

همچنین، بررسی های میدانی خبرنگار «فکرشهر» نشان می دهد که کاپیتان شناور «آرا باختر-۱»، اولین بار بوده که به اسکله خارگ وارد می شده و در جایی نامناسب از اسکله قصد پهلوگیری را داشته که باتوجه به هشدارهای مسوولین اداره بندر مبنی بر جزر آب دریا و خطرناک بودن پهلوگیری در این قسمت، کاپیتان به تصمیم و مسوولیت خود اقدام به پهلوگیری در قسمتی می کند که قبلا هیچ یک از دیگر لندیکرافت ها در آن قسمت پهلوگیری نمی کرده اند و همین امر، در نهایت منجر به گل نشستشن و سرگردانی مسافرین و بارهای شهروندان در شناور شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر