پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس شورای اسلامی شهر برازجان خبر داد:
فکرشهر: رییس شورای اسلامی شهر برازجان از تصویب لایحه پیشنهادی عوارض و بهاء خدمات سال 1400 شهرداری  برازجان خبر داد...
کد خبر: ۸۲۸۵۶
پنجشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۹

فکرشهر: رییس شورای اسلامی شهر برازجان از تصویب لایحه پیشنهادی عوارض و بهاء خدمات سال 1400 شهرداری  برازجان خبر داد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شورای اسلامی شهر برازجان، ساحل تنگستانی در این خصوص اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرداری نهادی غیر دولتی است که قانون گذار در نظر گرفته بخشی از هزینه ها و منابع مالی مورد نیاز شهرداری بایستی از طریق دریافت عوارض و بهاء خدمات از شهروندان تامین شود، از همین رو با توجه به بند ۱۶ ماده 80 قانون تشکیلات و وظایف  شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران که بررسی و تصویب تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری یکی از وظایف شوراهای اسلامی شهر است و با توجه به ضرورت سرعت و دقت در بررسی این لایحه، موضوع بلافاصله بعد از ارسال (تعرفه عوارض1400) به شورا با ارجاع به کمیسیون برنامه و بودجه در دستور کار قرار گرفت.

 تنگستانی ادامه داد: این موضوع بعد از برگزاری جلسات کارشناسی به صحن شورا ارجاع داده شد که اعضای شورا نیز زمان زیادی را برای بررسی این لایحه صرف کردند تا منافع عموم شهروندان گرامی و نیز منبع قابل اتکاء جهت تامین هزینه های عمرانی و جاری شهرداری در سال آینده باشد.

وی افزود: در این لایحه عوارض ساختمان مسکونی افزایش نداشته و نسبت به عادلانه شدن عوارض مناطق کم برخوردار و بافت فرسوده توجه بیشتری شده است.

 رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای ایلامی شهر برازجان اضافه کرد: از دیگر اقدامات مثبت در لایحه که پیشنهاد شورا عوارض پروانه ساختمانی تک واحده و دو واحده با فرمولی یکسان محاسبه می شود که کاهش 80 %عوارض پروانه ساختمانی دو واحده خواهد بود.

 تنگستانی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرداری در سنوات گذشته از تمامی مودیان که طبق طرح تفضیلی در خیابان های سطح شهر مجبور به عقب نشینی بودند  40% عوارض ارزش افزوده (حق مشرفیت)دریافت می کرد عنوان کرد:  در لایحه تعرفه عوارض 1400 شهرداری صرفا اجازه دارد در خیابان های جدید الاحداث وفق قانون عوارض دریافت کند و این موضوع باعث کاهش 40 % عوارضی بخشی از پروانه ساختمانی خواهد شد.

تنگستانی در خصوص توضیحات لایحه تعرفه عوارض 1400 ادامه داد: شورای اسلامی شهر عوارض حق پارک و پارکینگ را در راستای تشویق مردم برای احداث پارکینگ عمومی معاف از پرداخت عوارض کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر برازجان افزود: با توجه به دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور مبنی بر دریافت عوارض پسماند منازل تجاری و مسکونی که عوارض بسیار سنگینی بود و شورا صرفا با30 % عوارض دستورالعمل ابلاغی موافقت کرده است. 

وی یادآور شد: مشاغلی مانند سالن های ورزشی و آموزشگاه های فرهنگی و هنری از پرداخت عوارض سال آینده معاف و تعرفه عوارض فعالین اقتصادی و عوارض کسب و پیشه هیچ افزایشی نداشته و همانند سال 1399 اعمال شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر