جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۸۲۹۲۷
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: آلودگی شدید هوای ناشی از فلرینگ با بار آلودگی فراوان یک واحد پالایشگاهی در عسلویه برطرف شد.

به گزارش فکرشهر، فرهاد قلی‌نژاد به رسانه‌ها اعلام کرد: این مساله که به دلیل مشکل فنی ناشی از نوسان و قطع برق اتفاق افتاد یکی از پالایشگاه‌های منطقه خاموش و اشکال‌های فنی موجب فلرینگ با بار آلودگی فراوان و ایجاد آلودگی شدید هوا در عسلویه شد که با تلاش پالایشگاه مشکل برطرف و فعالیت پالایشگاه به حالت عادی برگشت.

وی بیان کرد: باید پالایشگاه‌های منطقه تدابیر فنی لازم را در راستای پیشگیری از وقوع این گونه حوادث و اشکال‌های فنی بکار گیرند.

قلی‌نژاد ادامه داد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این خصوص پیگیری و در صورت هر گونه کوتاهی از سوی پالایشگاه‌ها، مراتب را مطابق قوانین و مقررات پیگیری می‌کند زیرا ایجاد آلودگی هوا طبق قانون هوای پاک غیر قانونی و جرم تلقی شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: براساس مصوبه هیات دولت وزارت نفت مکلف به ساماندهی فلرها در منطقه ویژه اقتصادی پارس است و سازمان حفاظت محیط زیست بر این موضوع نظارت می‌کند.

قلی‌نژاد یادآور شد: با پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست کارگروه ملی کاهش آلودگی‌های زیست محیطی عسلویه و کنگان با تصویب هیات دولت تشکیل و طرح کاهش آلودگی‌های محیط زیست منطقه در آبان ۹۹ مورد تصویب هیات دولت قرار گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر