سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۹۳۳
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱

فکرشهر: سخنگوی کاخ سفید اخبار منتشر شده در رسانه‌های مبنی بر انتصاب رابرت مالی به سمت نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران را تأیید کرد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم به نقل از پایگاه خبری اکسیوس، «جنیفر» ساکی سخنگوی کاخ سفید روز جمعه در یک نشست خبری رسماً تأیید کرد که «رابرت مالی» به سمت نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران منصوب شده است.

از هفته گذشته رسانه‌ها به نقل از منابع خود در کاخ سفید بحث انتصاب رابرت مالی به سمت نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران را مطرح کرده بودند و روز گذشته نیز خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از مقامات کاخ سفید گزارش داد که رابرت مالی حداکثر تا روز جمعه (امروز) به عنوان نماینده جدید دولت آمریکا در امور ایران معرفی خواهد شد.

رابرت مالی فرزند یک یهودی مصری است که هم اکنون ریاست اندیشکده «گروه بین‌المللی بحران» را به عهده دارد و سابقه فعالیت‌ در دولت‌ بیل کلینتون و باراک اوباما را دارد. گفته می‌شود وی از طرفداران مذکراه و دیپلماسی با رقبا و دشمنان آمریکاست.

رابرت مالی در سال 2008 به دلیل دیدار با اعضای حماس از ستاد انتخاباتی اوباما کنار گذاشته شد، هرچند در مارس 2014 به عنوان مشاور عالی اوباما در امور خاورمیانه مشغول به کار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر