سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/ در نشست شورای اداری دشتستان مطرح شد:
فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: نماینده مردم دشتستان در مجلس گفت: ما وظیفه داریم قدر انقلاب اسلامی را بدانیم و برای قدرشناسی از انقلاب باید آرمان های امام و رهبری را پاس بداریم....
کد خبر: ۸۲۹۹۲
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: نماینده مردم دشتستان در مجلس گفت: ما وظیفه داریم قدر انقلاب اسلامی را بدانیم و برای قدرشناسی از انقلاب باید آرمان های امام و رهبری را پاس بداریم.

به گزارش «فکرشهر»، ابراهیم رضایی  در شورای اداری شهرستان ادامه داد: امسال دهه فجر متفاوتی داریم و باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم اما این نباید باعث شود که مراسم ها را سرد برگزار کنیم.

انتقاد از روند توزیع اعتبارات

رضایی با اشاره به وقوع سیل در دشتستان، بیان داشت: در این باره باید از همه مسوولین و مردمی که پای کار آمدند و کمک کردند تشکر کنم  و نکته ای که هست این است که این تلاش ها باید ادامه پیدا کند تا همه چیز حل شود و مسوولین کاری کنند که دیگر این نوع حوادث تکرار نشود و زیرساخت ها باید اصلاح یا احداث شود و کارهای فنی صورت پذیرد که این هم به بودجه مناسب احتیاج دارد.

وی ادامه داد: دولت بودجه متوسطی آورده و پس از تصویب خواهد آمد، اما ما همچنان به روند توزیع اعتبارات گلایه مند هستیم و باید مناسب با شرایط دشتستان بودجه داده شود و نباید بودجه ما اندازه شهرستانی باشد که از دومین و سومین شهر ما نیز جمعیت آن کمتر است.

نماینده دشتستان به بحث کرونا نیز پرداخت و گفت: از مردم درخواست دارم که پروتکل ها را رعایت کنند؛  مردم ما مهمان نواز هستند ولی خواهشی که از هموطنانمان دارم این است که تا پایان یافتن کرونا از مسافرت به منطقه ما پرهیز کنند.

وی گفت: برازجان تنها یک بیمارستان دارد و به نظر می‌رسد در راستای این مورد، کم کاری هایی برای احداث بیمارستانی دیگر و تجهیز لازم صورت گرفته است.

دو مشکل مردم دشتستان به نقل از نماینده

ابراهیم رضایی گفت که دو مورد از مشکلات شهرستان که مورد گلایه مردم است، سند زمین ها و خدمات بانک ها است و توضیح داد: ملت سال هاست که در محلی زندگی کرده اند و یا آنجا کشاورزی می‌کنند و نهاد یا اداره ای آمده و می‌گوید اراضی ملی یا موارد دیگری است و در این زمان که مردم مورد فشار هستند، باید سندهای آنها به خودشان واگذار شود و اذیت نشوند تا یک بار تکلیف سندهای زمین های مردم مشخص شود.

وی ادامه داد: مورد دیگر بانک ها هستند که شکایات زیادی از آنها به ما می‌رسد و ما نیز از بانک ها گلایه مند که چه عرض کنم، شکایت مند هستیم. 

رضایی افزود: توسط بانک ها، برخورد بسیار بدی با کارآفرینان و تولید کنندگان ما می‌ شود و هر کاری می‌کنند تا به نفع خودشان باشد و مردم ضرر می‌کنند.

وی در پایان اضافه کرد: درخواست آخرم این است که در اتاق مدیران شهرستان بر روی مردم باز باشد و با روی باز از مردم استقبال کنند.

برخی پروژه های افتتاحی دهه فجر دشتستان

معاون امور عمرانی فرمانداری دشتستان نیز در این نشست، برخی پروژه هایی که قرار است در دهه فجر افتتاح شود را مطرح کرد.

به گزارش فکرشهر، افتتاح های حوزه بهداشت و درمان، کلینیک تخصصی برازجان در حوزه تامین اجتماعی، افتتاح های حوزه بنیاد مسکن، پلاتو و سالن شهید شاهینی، و افتتاح 16 پروژه در حوزه فناوری و اطلاعات که یکی از چالش های است، از جمله مواردی بود که عبدالحمید کریم آزاد به آن اشاره کرد.

وی گفت: پروژه ها به احتمال زیاد به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح خواهد شد و دستگاه های اجرایی هر چه سریع تر مواردی که از آنها خواسته شده را ارسال کنند تا کار به مشکل نخورد.

کریم آزاد خطاب به مسوولین شهری نیز گفت: در مورد عمران شهری، شهرداری ها تنظیف شهری و تکمیل پیاده روهایی که به محل منتهی می‌شود را درست انجام دهند که احتمالا چند پروژه را بازدید میدانی داشته باشیم و برای رعایت پروتکل های بهداشتی هم اقدامات لازم را انجام دهند.

خدمات رسانی بیمه سلامت به ۵۴ درصد مردم دشتستان

مدیر بیمه سلامت دشتستان نیز از خدمات رسانی این بیمه به ۱۳۸ هزار نفر در شهرستان خبر داد و گفت که این جمعیت، ۵۴ درصد مردم دشتستان را شامل می شود.

لیلا لطیف نیا افزود: با برون سپاری که صورت گرفته در همه بخش های شهرستان محل تعویض دفترچه داریم و کسانی که دفترچه سلامت دارند می‌توانند با مراجعه به شهر بخش زندگی خود، دفترچه را تعویض کنند.

وی افزود: نسخه نویسی الکترونیک در دشتستان در حال انجام است و ما پزشکانی داریم که نود درصد نسخه های خود را الکترونیکی انجام می‌دهند که با این امر، هم در هزینه ها صرفه جویی شده و هم مردم راحت تر کارهای خود را انجام می‌دهند.

نحوه توزیع سهمیه روغن در دشتستان

رییس صنعت، معدن و تجارت دشتستان نیز در این نشست درباره توزیع روغن در شهرستان، گفت: از ابتدای آبان تاکنون، ۱۹۰ تن روغن در شهرستان توزیع کرده ایم که ۲۵ تن توزیع اداری، ۴۰ تن توزیع صنفی و بقیه مردمی پخش شده و جدا از آن، فروشگاه افق کورش نیز ۷۰ تن روغن پخش کرده که از مرکز تامین می‌شود.

به گزارش «فکرشهر»، شهسوار قائدی ادامه داد: ما دو برابر تامین، نگران توزیع هستیم و فروشگاه هایی داشته ایم که به دلیل مراجعه زیاد مردم توسط بهداشت پلمپ شده اند و قرار بر این شده که برای توزیع بهتر از تعاونی مرزنشینان استفاده کنیم.

وی افزود: ۷۰ درصد روستاییان دفترچه تعاونی دارند و در حال رایزنی برای ورود ۳۲۰ تن روغن هستیم که با همکاری بخشداران پخش خواهد شد.

قائدی گفت: ۵۰۱ تن برنج نیز در بین مردم پخش شده که ۱۱۵ تن آن به بخش آسیب پذیر و تحت پوشش داده شده و توزیع کرده ایم و ۳۰ تن نیز به هیات های مذهبی و بقیه نیز بین نهادها و ارگان های دیگر پخش شده است.

وی اضافه کرد: همه شهرستان های استان از حق مرزنشینی استفاده می‌کنند به جز شهرستان دشتستان، که از نماینده تقاضا داریم این مورد را پیگیری کنند.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۵
آقای کریم آزادفکری به حال پروژه پرگان کنیدوکلانتری جوابگو .12سال حمایت ازمدیرپرگان حاصلش تحویل ندادن#کلانتری#
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر