سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر ـ سید فریور موسوی: با واگذاری تلخ و شیرین فرودگاه های وزارت نفت به شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از سوی وزیر نه چندان قدرتمند و در عین حال ضعیف نفت، جنگ قدرت بر سر کنترل این فرودگاه ها در سایر نقاط نفتی بالا گرفت که از آن جمله می توان به جنگ میان شرکت پایانه های نفتی ایران و مدیریت عملیات عمومی خارگ اشاره نمود!
کد خبر: ۸۳۰۶۱
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲

فکرشهر ـ سید فریور موسوی: با واگذاری تلخ و شیرین فرودگاه های وزارت نفت به شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از سوی وزیر نه چندان قدرتمند و در عین حال ضعیف نفت، جنگ قدرت بر سر کنترل این فرودگاه ها در سایر نقاط نفتی بالا گرفت که از آن جمله می توان به جنگ میان شرکت پایانه های نفتی ایران و مدیریت عملیات عمومی خارگ اشاره نمود! 

به گزارش «فکرشهر»، آغاز این جنگ داخلی از آن جا شروع شد که از یک سو مسوولان و مدیران شرکت پایانه های نفتی ایران که هیچ گونه فعالیتی برای احیا، ماندن و عدم انتقال فرودگاه شهدای خارگ به شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از خود نشان نداده بودند تا این که این فرودگاه کاملا بومی نیز از تحت اختیار و مالکیت نفت جدا شد و رسما وعملا به شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران واگذار شد؛ حال بر سر کنترل آن با مدیریت عملیات عمومی خارگ با مشکلات عدیده ای مواجه شده و اعتقاد ایشان بر این بود که کنترل این فرودگاه می بایستی تحت نظارت رئیس منطقه پایانه نفتی خارگ انجام گیرد، اما از طرف دیگر مدیریت عملیات عمومی خارگ نیز مدعی بود که طبق دستور صریح و روشن مدیریت نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت خیز جنوب، کنترل این فرودگاه کما فی السابق می بایستی تحت نظارت این مدیریت انجام گیرد! 

در این میان و در جبهه اعتدال، با پیگیری هایی که انجام داده و گفت وگوهای صورت گرفته با مسوولان دو طرف درگیر، مهندس بابک دارابی ـ مدیر نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت خیز جنوب ـ رسما اعلام نمود که کنترل فرودگاه شهدای جزیره خارگ مثل دیگر فرودگاه های نفتی ـ سوای فرودگاه بین المللی عسلویه ـ تحت کنترل عملیات غیر صنعتی و عملیات عمومی آن مناطق انجام خواهد شد و هرگونه دخل و تصرف و یا کارشکنی دیگر دو ایرنفتی در آن مناطق، خلاف مقررات بوده و با خاطی یا خاطیان برخورد جدی و سخت اداری انجام خواهد شد! 

و این یعنی پایان سلطه شرکت پایانه های نفتی ایران بر مالکیت، کنترل و حتی برنامه ریزی پروازهای فرودگاه شهدای خارگ... 

این استعلام در حالی صورت می گیرد که کلیه مکاتبات مدیریت شرکت فرودگاه ها وناوبری هوایی ایران با مهندس مسعود کرباسیان، مهندس بابک دارابی و در نهایت ارجاع مکاتبات فوق با مدیریت عملیات عمومی خارگ است؛ ضمن آن که شنیده ها حکایت از آن دارد که طی هفته های گذشته، مسوولان شرکت پایانه های نفتی ایران برای از دست ندادن کنترل این فرودگاه، نامه نگاری ها و رفت و آمدهای متعددی با ارگان های مختلف نفت انجام داده که تمامی این تحرکات با دستور صریح مدیریت نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت خیز جنوب منتفی و خنثی شد. 

اینک و در نهایت طبق سنوات گذشته، کنترل فرودگاه شهدای جزیره همیشه مقاوم خارگ همچنان تحت نظارت مدیریت عملیات عمومی خارگ خواهد بود و شرکت پایانه های نفتی ایران هیچ گونه دخل و تصرفی در آن نخواهد داشت و این یعنی، شکستی دیگر در کارنامه مدیریتی مسوولان شرکت پایانه های نفتی ایران! 
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر