پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۳۱۰۷
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در زمان حاضر نگران ورود پساب‌های پالایشگاهی به تالاب ملی نایبند هستیم.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، فرهاد قلی نژاد روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات نصب و ساختمان پروژه بازیابی گازهای مشعل در پتروشیمی نوری افزود: ورود پساب های پالایشگاهی از تهدیدهای مهمی است که حوزه زیست محیطی تالاب ملی نایبند را تهدید می کند.

وی عنوان کرد: در کنار توسعه فعالیت های صنعتی و اقتصادی بایستی حفاظت و صیانت از محیط زیست نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با تشکر از اقدام پتروشیمی نوری در بازیابی گازهای مشعل گفت: بازیابی گازهای مشعل در پتروشیمی ها حرکت امید آفرینی است که بایستی با اهتمام سایر پتروشیمی ها و پالایشگاه ها ادامه یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهرافزود: در شهرستان عسلویه و در منطقه پارس فلرها و گاز های همراه از مهمترین آلاینده ها هستند که با اجرای این پروژه تاثیرگذار ، سهم قابل توجهی از آلودگی را که در محدوده صنعتی کاهش و تاثیر مثبتی بر مراکز جمعیت شهری خواهد گذاشت .

وی افزود: امروز آغاز این پروژه در پتروشیمی نوری در حقیقت آغازی از فرآیند طولانی ، مهم و اساسی بازیابی گازهای همراه فلر در منطقه صنعتی کنگان و عسلویه است.

مهندس قلی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه مسئولیت های اجتماعی پتروشیمی نوری کار حفاظت از گونه گوژپشت دلفین را عهده دار است عنوان داشت: بدنبال توسعه طرح حمایت از دلفین ها در خلیج فارس در استان های بوشهر ، خوزستان و هرمزگان هستیم.

وی به سفر ریاست جمهوری به استان در سال ۹۷ و مصوبه کمیته ملی هوای پاک اشاره و با بیان اینکه تاکنون ۲ جلسه با عنوان کارگروه کمیته هوای پاک در استانداری بوشهر برگزار شده است گفت: طرح جامع کاهش آلودگی زیست محیطی و همچنین تدوین طرح جامع پایش زیست محیط منطقه از جمله اقداماتی بوده که تاکنون در این دو کارگروه انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: وزارت نفت و محیط زیست مشکلات را احصا ، راهکارها را ارائه و پیش‌بینی می‌شود یک تا سه سال آینده آلودگی ها را بتوانیم در محدوده پارس جنوبی کاهش دهیم .

این مقام مسئول اظهارداشت : یکی از گلایه ها این بود که در بخش پایش بسیار ضعیف بودیم اما به دنبال سفر دولت ، ایجاد مرکز پایش زیست محیطی عسلویه و کنگان در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۱۲ ایستگاه در زمینه پایش زیست محیطی در کنگان تکمیل و در عسلویه نیز روزهای آینده وارد مدار خواهد شد.

قلی نژاد گفت: با همکاری دانشگاه صنعتی شریف در حال جمع‌بندی پایش زیست محیطی در منطقه با همکاری شورای راهبردی پتروشیمی ها هستیم که در این طرح کلیه آلاینده های زیست محیطی را زیر نظر و احصا خواهیم کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر