شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۳۱۴۱
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۳

فکرشهر: رئیس شورای اسلامی شهر برازجان در نشست با مدیر کل زندان های استان بوشهر گفت: شورای اسلامی شهر برازجان همکاری های بسیار خوبی در همه حوزه ها با اداره زندان شهرستان دشتستان داشته است.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر برازجان، ساحل تنگستانی ادامه داد: حضور هر فرد در زندان می تواند اثرات منفی بر روی خانواده های آن ها ایجاد و  باعث مشکلات فراوانی شود، در این جلسه تصمیم داریم با تصویب مبلغی به زندانیان جرائم غیر عمد با اداره زندان و خانواده های زندانیان همکاری کنیم.

مدیر کل زندان های استان بوشهر در این جلسه با اعلام اینکه اصلاح و تربیت زندانیان کار بسیار سختی است اظهار کرد: در این خصوص تمام توان خود را به کار گرفته ایم اما بودجه ما پاسخگوی نیازهای زندانیان نیست و نمی توانیم آنگونه که برنامه ریزی کرده ایم پیش برویم.

رضا مقبلی قرائی با اعلام اینکه کل بودجه امسال زندان های استان بوشهر 4 میلیارد تومان بوده است افزود: این هزینه پاسخگوی برخی نیازهای زندانیان نیست، از این رو که شورای شهر دارای ارزش و جایگاه مهمی نزد مردم هست انتظار داریم به کمک زندانیان جرائم غیرعمد بیایند.

مقبلی ادامه داد: جلب مشارکت مردم در اصلاح و تربیت و آموزش و آزادی زندانیان از وظایف اداره زندان ها است اما اگر مابقی نهادها با این اداره همکاری های لازم را داشته باشند قطعا در این خصوص موفق خواهیم بود.

عضو شورای اسلامی شهر برازجان در این جلسه با اعلام اینکه خانواده های مجرمین هیچ گناهی در ارتکاب جرم ندارند اظهار کرد: از سوی اداره زندان توانمندی های زندانیان، خصوصا افراد متاهل به شورا اعلام شود تا در حوزه های مختلف از استعدادهای آن ها استفاده کنیم.

وحید مصدق افزود:  با مشورت و همفکری اعضای شورای شهر، در این جلسه  50 میلیون تومان جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد مصوب خواهیم کرد.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر برازجان نیز بیان کرد: از مسوولین زندان خواستارم که اسامی زندانیانی که مشکلات مالی دارند را در اختیار ما قرار دهد، زندانیان خانواده شهدا و ایثارگران را به ما معرفی کنید تا با کمک بنیاد شهید تا حدودی در رفع مشکلالت آن ها تلاش کنیم.

مهراب بنافی با بیان اینکه یک رابط برای ارتباط بین شورا و زندان تعیین شود ادامه داد: حمایت از خانواده زندانیان یکی از بزرگ ترین فعالیت هایی است که باید انجام شود.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر برازجان مهدی نیکنام عنوان کرد: تاکنون همکاری اعضای شورا و بنده با اداره زندان دشتستان بسیار خوب بوده به صورتی که تاکنون رضایت برای3 اعدامی، رضایت برای 2 مشارکت در قتل و 6 تا 7 زندانی را با رایزنی به کانون خانواده هایشان برگرداندیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر