شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
پروتکل‌ها جدی گرفته شود؛
فکرشهر: آمارها بیانگر خیز دوباره کرونا در استان بوشهر و افزایش موارد بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان است که می‌طلبد پروتکل‌ها جدی‌تر گرفته شود...
کد خبر: ۸۳۲۵۰
پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۵

فکرشهر: آمارها بیانگر خیز دوباره کرونا در استان بوشهر و افزایش موارد بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان است که می‌طلبد پروتکل‌ها جدی‌تر گرفته شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، استان‌های بوشهر طی هفته‌های گذشته روزهای آرامی را از نظر کرونایی سپری می‌کرد و تعداد بستری‌های کرونایی به پائین‌ترین حد خود از زمان اوج تا کنون رسیده بود.

طی این مدت اغلب شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت آبی قرار گرفته است و تنها یک یا دو شهرستان دارای وضعیت زرد بوده‌اند و هیچ شهرستانی با وضعیت نارنجی و قرمز در استان نیست.

در حالی که تعداد بستری‌های کرونایی در استان بوشهر به کمتر از ۵۰ نفر رسیده بود، اکنون تعداد بیماران بستری در این بخش‌ها به حدود دو برابر آن روزها رسیده است.

افزایش تعداد موارد بستری

تعداد موارد بستری در بخش‌های کرونایی استان بوشهر طی روزهای گذشته روندی صعودی داشته است و از تعداد کمتر از ۵۰ نفر بستری به ۹۰ مورد بستری رسیده است.

هرچند تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان بوشهر افزایش یافته است، تعداد مرگ و میرهای ناشی از کرونا در استان تغییرات چندانی نداشته است و همچنان بین صفر، یک و دو در حال تغییر است.

پروتکل‌ها رعایت شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اظهار داشت: عادی‌انگاری بیشترین خطر را در دوران کرونایی دارد و اصلاً نباید خیال کنیم که کرونا تمام شده است.

سعید کشمیری اضافه کرد: رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و شست‌وشوی مکرر دست‌ها از مهمترین راهکارهای پیشگیری از شیوع کرونا است که همچنان باید با جدیت دنبال شود.

وی اضافه کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۳۰ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند و ۱۳ نفر نیز با حال خوب از این بخش‌ها ترخیص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر افزود: هم‌اکنون ۹۰ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که ۱۴ نفر در بخش‌های ویژه هستند و شش نفر با دستگاه تنفس دارند.

وی تعداد کل جانباختگان کرونا در استان بوشهر را ۸۵۷ نفر عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون ۱۸ هزار و ۷۷۷ مورد مثبت کرونا در استان بوشهر شناسایی شده است.

آخرین آمار کرونا در ایران، ۱۶ بهمن ۹۹

سیما سادات لاری روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان و موارد فوت به علت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۴۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۹۰ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۴۴۵ هزار و ۳۲۶ نفر رسید.

به گزارش انتخاب، وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۸ هزار و ۲۵۶ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۲۳۵ هزار و ۵۸۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. همچنین ۳۸۲۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تا کنون ۹ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۹۳۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۸ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۱۲۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۰۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: شهرستان های نارنجی در استان‌های شمال و شامل آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس، رامسر، ساری، فریدونکنار، قائمشهر، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر در مازندران و صومعه سرا، رودسر و لاهیجان در گیلان هستند.

لاری گفت: متاسفانه موارد بستری روزانه در برخی استان‌های کشور روند افزایشی پیدا کرده که در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور در تجمعات باید منتظر خیز سراسری چهارم در کشور باشیم.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط حساس و شکننده حال حاضر بیماری، ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت و تداوم عزم ملی برای مبارزه با کووید ۱۹ هستیم. عادی انگاری و خوش بینی در شرایط حاضر بسیار خطرناک است و مطمئنا فاصله گرفتن از رعایت توصیه‌های بهداشتی و بروز رفتارهای اجتماعی خطر آفرین مقدمه شروع موج جدید بیماری در کشور خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر