جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۳۲۶۸
پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۲

فکرشهر: آزمایشگاه‌های نانوفناوری، آنالیز دستگاهی پیشرفته و مرکز محاسبات سریع دانشگاه خلیج فارس با حضورغلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم افتتاح شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رئیس دانشگاه خلیج فارس روز پنجشنبه در حاشیه این آیین افتتاح گفت:  آزمایشگاه نانو فناری با زیربنای ۵۰ متر مربع و با اعتبار ۱۱میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

عبدالمجید مصلح گفت: مرکز محاسابات سریع دنشگاه خلیج فارس نیز با زیربنای ۴۰ متر مربع و اعتبار ۲۵ میلیارد ریال بهره‌برداری شد.

وی ادامه داد: این مرکز با هدف پاسخگویی به نیازهای اساتید، دانشجویان و مراکز پژ وهشی جهت انجام ذخیره سازی و پردازش داده‌های حجیم، مدل سازی و شبیه سازی پدیده‌های فیزیکی، حل معادلات عددی پیچیده، دینامیک سیالات و مکانیک محاسباتی راه‌اندازی شده است که بدلیل حجم پردازش بالا رایانه‌های معمولی قادر به انجام آن نیستند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس افزود: این مرکز دارای تجهیزات پیشرفته است و با توجه به هم‌راستا بودن آزمایشگاه با حوزه‌های تحقیقاتی و راهبردی دانشگاه درزمینه نانو، آغاز به فعالیت آن تاثیر بسزایی در توسعه و پیشرفت پژوهش‌های نانو فناوری این دانشگاه دارد.

مصلح در ارتباط با آزمایشگاه آنالیز دستگاهی پیشرفته  بیان کرد: این آزمایشگاه با زیربنای ۵۰  متر مربع و با اعتبار۳۵ میلیارد  ریال افتتاح شد و دارای پیشرفته ترین تجهیزات سنجش محیط مایع، اندازه‌گیری غلظت مواد موجود در نمونه، مقدار کربن، نیتروژن و هیدروژن   موجود در نمونه‌ها و چندین دستگاه پیشرفته دیگر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر