پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۳۲۷۵
پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۶

فکرشهر: فرماندار دیلم گفت: انتظار می‌رود مدیران شرکت‌های نفت و گاز به دلیل وجود تاسیسات مهم و راهبردی در حوزه این شهرستان  در زمینه پدافندی و  افزایش سطح ایمنی ، امنیتی ، حراستی و حوادث غیرمترقبه نگاه و حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد دشتی روز پنجشنبه در بازدید از شرکت‌های پتروامید آسیا و پروژه خط انتقال نفت گوره به جاسک به مناسبت دهه فجر افزود: ترکیبی از اعضای شورای تامین شهرستان با همکاری حراست شرکت‌های نفت و گاز مستقر برای بررسی وضعیت ایمنی، امنیتی، حراستی و حوادثی سایت های مذکور اقدام خواهند کرد. 

فرماندار دیلم گفت: تخریب امور زیربنایی کشور توسط مغرضین  و عوامل نفوذی همواره وجود داشته و خواهد داشت و هرگونه اختلال در روند اجرا یا بهره‌برداری به لحاظ چرخه اقتصادی کشور خیلی حائز اهمیت است و باید شرکت‌های منطقه با مجموعه دولت  مراقب و هوشیار باشند. 

وی افزود: سایت پترو امید آسیا( مخزن ذخیره سازی نفت خام ) یکی از سایت‌های حراستی برتر در بین تاسیسات نفت و گاز بلحاظ استاندارهای ایمنی و حراستی است. 

دشتی  بیان کرد:  مدیران این مجموعه باید هماهنگی و تعامل لازم با مجموعه دولت در همه زمینه‌ها بویژه ایجاد اشتغال و جذب نیروهای بومی و ‌مسائل امنیتی، ایمنی و حوادث بحرانی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه  پروژه ملی و بین المللی خط انتقال نفت از گوره به جاسک در حوزه این شهرستان فعال است، افزود: این پروژه  یکی از مهم‌ترین پروژه‌های کشور در حوزه نفت است که روزانه رئیس جمهوری و وزیر نفت آن را  رصد ، ارزیابی و نظارت می‌کنند.

فرماندار دیلم گفت: این  شهرستان با دارابودن تاسیسات مهم و راهبردی نفت و گاز از قطب‌های نفتی مناطق نفت خیز جنوب  کشور بشمار می‌آید و  مسئولان کشوری باید نگاه ویژه و خاصی به این منطقه داشته باشند.

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر دارای  تاسیسات نفتی شامل تلمبه خانه گوره - مخازن ۱۰ میلیون بشکه ای، فلات قاره بهرگان، انتقال گاز (NGL ) و دکل‌های نفتی است.

مبدا خط انتقال نفت گوره به جاسک منطقه گوره از توابع شهرستان دیلم  استان بوشهر است که پس از عبور از استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان از ۶۰ کیلومتری غرب شهر جاسک به ترمینال و تاسیسات دریایی صادرات و واردات که احداث آن برنامه ریزی شده است، متصل می‌شود.

طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک، طرحی ملی و راهبردی است که با حمایت دولت و راهبری شرکت ملی نفت ایران و با هدف ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز، ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌سازی آن و توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در سواحل مکران اجرا می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر