جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۳۳۱۷
جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۷

فکرشهر: امامان جمعه شهرهای مراکز شهرستان های استان بوشهر با گرامیداشت ایام الله دهه فجر وحدت و پیروی از رهبری را عامل تداوم پیروزی های انقلاب برشمردند و عزت، اقتدار ، دفاع از تمامیت ارضی کشور، پشرفت های علمی و دفاعی را از جمله دستاوردهای انقلاب ذکر کرد.

بوشهر

به گزارش فکرشهر از ایرنا،  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: توهین و افترا به اشخاص از نظر اسلام مذموم و ناپسند است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهر در جمع نمازگزاران  عبادی سیاسی نماز جمعه  بوشهر افزود: قضاوت نسنجیده و زودهنگام و نیز سخن گفتن با لحن و گفتاری سخیف در فضای جامعه نادرست است و باید مراقبت شود تا این فضا شکل نگیرد.

وی با گرامیداشت دهه فجر و تبریک فجر انقلاب اسلامی، گفت: این کشور عزت و موقعیت کنونی خود را از انقلاب اسلامی و ایثارها و از خودگذشتگی‌های فرزندان این ملت بدست آورده  باید از آن محافظت شود.

صفایی بوشهر با اشاره به نزدیک بودن یوم‌الله ۲۲ بهمن ماه بیان کرد: شیوع  ویروس همه‌گیر کرونا سبب شده است که این روز متفاوت برگزار شود اما بزرگداشت این روز تاریخی به شیوه‌های مختلف ضروری است.

وی بااشاره به تغییر رنگ کرونایی مرکز استان بوشهر گفت: لازم است شرایط و محدودیت‌هایی که استان بوشهر را در وضعیت آبی کرونایی قرار داد ادامه یابد چرا که عادی‌انگاری بوشهر را به وضعیت زرد کرونایی نزدیک کرده است.

صفایی بوشهری یادآورشد: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی با عقلانیت و مدیریت بهداشتی سازگار نیست.

وی با قدردانی از ستاد مقابله با کرونا و کادر درمان، افزود: نزدیک به یک سال است که برای کنترل بیماری کووید ۱۹ تلاش شبانه روزی شده و باید از بهبود شرایط حفاظت کرد، چرا که بوشهر که با تلاش فراوان روزهای بسیار خوبی را از نظر شیوع بیماری می‌گذراند اکنون به وضعیت افزایش شیوع و رسیدن به رنگ زرد نزدیک است.

اتاق خبر صبا - نستوه - ویرایش خبرگزاری - 

برازجان

امام جمعه برازجان مرکز شهرستان دشتستان با تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: اقتدار ، امنیت ، عزت ملی و هویت بخشی ،حفظ تمامیت ارضی  و پیروزی انقلاب در هشت سال دفاع مقدس، تبدیل شدن ایران به قدرت موشکی اول منطقه  و مقاومت انقلاب در برابر سلطه از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

 حجت السلام حسن مصلح افزود:: از پیام های مهم یوم الله ۲۲ بهمن اعلام وفاداری نسبت به انقلاب اسلامی و ولایت فقیه، اعلام برائت از  آمریکا و استکبار است.

وی  بااشاره به عدم فروش خرمای نخلداران دشتستانی یادآورشد: مهمترین محصول دشتستان خرما است که به دلیل عدم فروش و نبود بازار مناسب و صادرات،  ۷۰ درصد خرمای نخلداران روی دست آنها یا تعاونی مانده و فروش نرفته است و چنانچه چاره ای برای فروش آن نشود عمده باغداران و یا تعاونی های مربوطه ضرر جبران ناپذیری خواهند کرد .

امام جمعه برازجان از مسئولان جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت خواست که چاره ای  اندیشه شود تا فعالات این عرصه را از شکست و نابودی سرمایه شان نجات دهند.

بندر دیر

امام جمعه دیر گفت: حفظ ادب در سخن ضروری است

حجت الاسلام سید علی حسینی در جمع نمازگزاران دیری با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در جمع مداحان اهل بیت افزود: بی ادبی و بد زبانی باید در جامعه اسلامی ریشه کن شود.

وی گفت: انتقاد در جامعه اشکالی ندارد و جامعه ای که انتقاد در آن نباشد رو به پیشرفت نیست اما  اکنون با حمله و توهین به اشخاص ادب اسلامی کمرنگ شده است.

امام جمعه دیر بیان کرد: توصیه های رهبری را جدی گرفته شود و با افراد توهین کننده و تکثیر بی ادبی در جامعه توسط برخی رسانه ها برخورد قانونی شود.

وی در رابطه با دهه فجرگفت:۲۲ بهمن سرآغاز برافراشته شدن عدالت اسلامی و برچیده شدن حکومت ستمگران و آغاز عزت اسلام و پایان تحقیر ملت از جانب اجانب بود که باید همچون سال های قبل آن را گرامی بداریم و در شهر شور و حالی ایجاد شود.

حسینی گفت: آزادی، استقرار نظام اسلامی، عدالت اجتماعی، خدمات رسانی، پیشرفت علمی، راه اندازی دانشگاه و افزایش دانشجویان،اقتدارنظامی و تولید دارو  و صدها طرح و پروژه از دستاوردها انقلاب اسلامی است.

بندر گناوه

امام جمعه گناوه گفت: بحث مطرح کردن دولت جوان حزب اللهی در اندیشه و نگاه و ادبیات رهبر معظم انقلاب ، یک باور جدیدی نیست چرا که هویت انقلاب اسلامی از ابتدا با جوانان گره خورده است.

 حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه افزود:  گام دوم انقلاب باید با نیروی جدید و تازه نفس و ایده و ابتکار حدید پیموده شود اما  به معنای این نیست که پیرزدایی و میانسال زدایی کنیم بلکه باید از تجریبات آنان استفاده لازم برده شود.

امام جمعه گناوه به سیاست‌های خارجی اعلام شده روز گذشته جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اشاره کرد و گفت : جو بایدن با یک ساختار چندبعدی از تحریم ها که توسط ترامپ دیوانه و جانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی اتخاذ کرده مواجه است و توانسته کار ایشان را راحت کند زیرا که نه تحریم جدیدی دارد وضع کند و علاقه ای به رفع تحریم های کنونی ندارد.

وی ادامه داد: در این موقعیت ، همه مسئولان و نخبگان و کسانی که در چرخیدن سیاست دست دارند باید صدای واحدی داشته باشند و  هیچ وازدگی از خود نشان ندهند.

امام جمعه گناوه با گرامیداشت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: دهه فجر یادآور رشادت  و ازخودگذشتگی‌های ملت است که با هدایت امام راحل توانستیم رژیم ۲۵۰۰ ساله پهلوی را شکست دهیم.

رکنی حسینی افزود:  یوم الله ۲۲ بهمن امسال را با وجود ویروس کرونا و مشکلات و تنگناهای اقتصادی باید باشکوه‌تر از سال‌های قبل گرامی بداریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر