پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۳۳۱۸
جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۰

فکرشهر: بهروز افخمی که کارگردان سینماست و در مجلس ششم به اعتبار فهرست اصلاح‌طلبان نماینده مجلس بود و به کرسی‌های سرخ آن زمان پارلمان تکیه زده بود، در تکمیل چرخش و تغییر عجیب و غریبش در این سال‌ها گفته است: «تعطیل‌کردن سینماها و مدارس و تحمیل‌کردن ماسک به مردم کار غلطی بوده است. برنامه جهانی وحشت که احتمالا با اهداف سیاسی در آمریکا و انگلیس طراحی شده در ایران طوری اجرا شد که به اصطلاح ما کاسه داغ‌تر از آش شدیم.»

به گزارش فکرشهر، مصطفی داننده در ادامه یادداشت خود در «عصرایران» نوشت: سعدی علیه‌الرحمه دارد که: «تا مرد سخن نگفته باشد / عیب و هنرش نهفته باشد». آقای افخمی، کاش به حرف ما نه، به نصیحت سعدی گوش می‌کردی.

تغییرکردن خوب است اما به نظر می‌رسد شما از آن سوی بام به روی زمین افتاده‌ای! مردم طی همین چند روز دو داغ بزرگ از کرونا دیده‌اند. مهرداد میناوند و علی انصاریان به خاطر کرونا از میان ما رفتند. مرگ این دو نفر را چگونه تحلیل می‌کنی؟ نکند آدم‌فضایی‌ها قاتل این دو فوتبالیست محبوب کشور بوده‌اند؟

شاید همه کسانی که در این مدت قربانی این ویروس شده‌اند، سوار یک هواپیما بوده‌اند و آن هواپیما در اقیانوس آرام سقوط کرده و حکومت نمی‌خواهد به ما بگوید و کرونا را بهانه کرده تا آن ماجرا را به حاشیه ببرد!

آقای افخمی از تو خواهش می‌کنیم اگر اطلاعات دیگری داری، در اختیار ما بگذار تا ما از آن استفاده کنیم و در خاموشی نمانیم.

آقای افخمی اصلا ما غرب‌زده و وابسته به آمریکا و به قول شما کاسه داغ‌تر از آش. رفتار مقام معظم رهبری را نمی‌بینید؟ ایشان هم از ماسک استفاده می‌کنند و هم تمام دیدارهای حضوری خود را به صورت مجازی برگزار می‌کنند.

آقای افخمی، ماسک‌زدن فقط در ایران اجرا نمی‌شود و بسیاری از مردم جهان از ماسک استفاده می‌کنند و این فعلا یک راه اثبات‌شده برای همه جهان است و چه عجیب است که با توصیه بزرگان کشور به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شما همچنان اصرار به تئوری توطئه دارید و برای خود دایی جان ناپلئونی شده‌اید؟

به گمانم افخمی از دسته آدم‌هایی است که فکر می‌کند «بدنامی بهتر است بی‌نامی» است وگرنه کیست که نداند ویروس کرونا یک خطر جدی برای انسانیت و زندگی پیش روست. آقای افخمی کمی هم فراموشکار شده و یادش رفته است که کرونا از چین به جهان صادر شد.

آقای افخمی در این سال‌ها تغییر کرده‌ای حتی بیشتر از الهام چرخنده! اشکالی ندارد. یک زمانی به طرف اصلاح‌طلبان غش می‌کردی، حالا به سمت اصول‌گرایان رادیکال. همه این تحول را متوجه شده‌اند. الان می‌دانند شما یگانه کارگردان ضد غرب و نظام سرمایه‌داری هستید و دیگر احتیاجی به اینگونه سخنان برای نشان‌دادن این تحول عظیم نیست. احتیاجی نیست به اعتبار خود چوب حراج بزنید. ما به برخی فیلم‌های شما علاقه‌مندیم. ما فیلم «عروس» شما را دوست داریم و به خاطر این علاقه اصلا نمی‌خواهیم مردم بعد از شنیدن حرف‌هایی از این جنس شما را مسخره کنند.

بهتر است در مورد سینما و این مساله مهم که تمام  جشنواره‌ها برنامه و بازیچه نظام سرمایه‌داری هستند حرف بزنید و وارد مسائل کرونایی و اجتماعی نشوید و اگر در مورد مساله‌ای علم ندارید به توصیه‌های افراد صاحب علم و نظر گوش فرا دهید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر