جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
بوشهر هم زرد کرونایی شد؛
فکرشهر: استاندار بوشهر از مسدود شدن ورودی‌های استان بوشهر در روزهای پایانی هفته جاری برای کنترل شیوع کرونا خبر داد و گفت: ورود خودروهای غیربومی به استان ممنوع است...
کد خبر: ۸۳۳۵۱
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹

فکرشهر: استاندار بوشهر از مسدود شدن ورودی‌های استان بوشهر در روزهای پایانی هفته جاری برای کنترل شیوع کرونا خبر داد و گفت: ورود خودروهای غیربومی به استان ممنوع است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند صبح شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر اظهار داشت: به منظور کنترل و مدیریت بیماری کرونا، طی روزهای پایانی هفته جاری محدودیت‌های تردد در استان بوشهر اعمال خواهد شد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس از روز سه‌شنبه ۲۱ بهمن تا پایان ۲۴ بهمن ماه ورودی‌های استان بوشهر مسدود می‌شود و اجازه ورود پلاک‌های غیربومی به استان داده نمی‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به آب و هوای مناسب استان بوشهر و امکان تردد مسافران از نقاط مختلف به استان بوشهر بیان کرد: پنج ورودی استان بوشهر برای جلوگیری از ورود مسافر به استان در تعطیلات پیش رو بسته خواهد بود.

وی با اشاره به مسدود شدن ورودی به دیلم و گناوه، دشتستان، جم، عسلویه از ۲۱ بهمن تا ۲۴ بهمن خاطرنشان کرد: نصب هرگونه چادر گروهی برای اقامت در سواحل استان بوشهر ممنوع است و بر این مهم نظارت‌های ویژه و با متخلفان برخورد قاطع قضایی می‌شود.

گراوند با تاکید بر جلوگیری از تجمع، پرهیز از مسافرت، استفاده مستمر از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی افزود: برای جلوگیری از اقامت مسافران باید تیم‌های شهرداری‌های ساحلی استان بوشهر در سواحل مستقر شوند.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باعث نارنجی شدن برخی از استان‌ها می‌شود ادامه داد: شهر بوشهر در هفته‌های گذشته در وضعیت آبی بود که حالا به وضعیت زرد تغییر یافته است.

استاندار بوشهر خواستار فعال‌تر شدن تیم‌های بازرسی و نظارتی در حوزه‌های مختلف شد و گفت: واکسن مرگ‌ومیرهای کرونایی را کاهش می‌دهد ولی نباید به بهانه واکسن، نسبت به رعایت پروتکل بهداشتی بی‌تفاوت باشیم.

وی بر تعطیلی اصنافی که نسبت به پروتکل‌ها بی توجه هستند تاکید کرد و افزود: هفته بوشهر را پیش رو داریم و در این ایام باید از هرگونه تجمع و مراسم در استان جلوگیری و ممانعت شود.

گراوند با اشاره به اینکه امسال برنامه راهپیمایی ۲۲ بهمن در استان بوشهر به صورت پیاده‌روی برگزار نمی‌شود اضافه کرد: هرگونه اجتماع می‌تواند تهدیدی در عرصه شیوع کرونا باشد.

به گزارش «فکرشهر»، سرهنگ احمد شیرانی ـ رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ـ نیز امروز از ممنوعیت ورود پلاک های غیربومی به سه استان و هفت شهر کشور از امروز خبر داده بود که بر اساس آن، ورود خودروهای غیر بومی به استان های گیلان، مازندران و گلستان و همچنین شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز، بندرعباس، بوشهر، جزیره قشم و کیش ممنوع اعلام شده بود.

رانندگانی که به این مصوبه توجه نکنند مبلغ پنج میلیون ریال جریمه می‌شوند.

همچنین، نصب چادر مسافرتی نیز در تفرجگاه‌ها و بوستان‌های شهر بوشهر و استان ممنوع اعلام شده است.

به گزارش «فکرشهر»، بنا به اعلام وزارت بهداشت، در استان بوشهر، شهرستان‌های بوشهر و تنگستان از هجدهم بهمن در شرایط زرد رنگ کرونایی هستند و این در حالی است که از ۱۱ تا ۱۷ بهمن، شهرستان‌های دشتی و تنگستان زرد رنگ بودند، و حالا آخرین رنگ بندی کرونایی نشان می‌دهد که دشتی آبی شده و جای خود را به شهرستان بوشهر داده است و به این ترتیب از هجدهم بهمن از میان ۱۰ شهرستان استان بوشهر، دو شهرستان تنگستان و بوشهر در وضعیت زرد قرار دارند و هشت شهرستان دیگر شامل جم، دشتستان، گناوه، دیلم، دشتی، دیر، کنگان و عسلویه در شرایط آبی هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر