شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۳۴۵۰
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴

فکرشهر: استاد مدرسه علمیه خواهران برازجان گفت: اگر همه زنان حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند جامعه بی نقص و زیبا خواهد شد.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری حوزه، مریم محمدی ـ معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت رقیه (س) برازجان ـ از برگزاری جشن معنوی با حضور جمعی از طلاب و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، خبر داد و گفت: طلاب ضمن بهره مندی از سخنرانی از برنامه های متنوع دیگر مانند مدیحه‌سرایی، تجلیل از مادر نمونه، تقدیر از برگزیدگان مسابقات فرهنگی و برپایی غرفه صنایع دستی طلاب استفاده کردند.

اکرم خزاعی ـ استاد مدرسه علمیه حضرت رقیه (س) ـ در جشن میلاد بانوی دو عالم به تشریح جنبه علمی حضرت زهرا(س) پرداخت و بیان کرد: توجه به جایگاه علمی حضرت فاطمه زهرا (س) از چند جهت دارای اهمیت است که از یک‌سو بیانگر توجه اسلام به پیشرفت و توسعه علمی در مورد زنان و از سوی دیگر بیانگر قابلیت‌ها و ویژگی‌های شخص آن حضرت است که با توجه به عمر کوتاه در اوج مقام علمی و فرهنگی قرار گرفته بود.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) دختر پیامبر گرامی اسلام (ص) در مدت عمر کوتاه خود توانست از خود یادگارهای بسیاری برای زنان عالم باقی بگذارد به طوریکه اگر همه زنان حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند جامعه بی نقص و زیبا خواهد شد.

استاد مدرسه علمیه خواهران برازجان، گفت: جایگاه حضرت فاطمه (س) در دین اسلام بسیار رفیع است و سوره و آیاتی از قرآن همچون سوره کوثر، سوره انسان، آیه تطهیر و آیه مودت در حق آن حضرت و همسر و فرزندانش نازل گردیده است.

وی اضافه کرد: به حضرت زهرا (س) لقب « عالمه غیر معلمه » داده اند چرا که آن حضرت معلم و آموزگارش رسول اکرم(ص) بوده است، دارای بالاترین درجات معرفت و مراتبِ علمی بوده اند.

خزاعی در تشریح لقب «محدَّثه» که روایات مختلف حضرت را با آن یاد کرده اند، افزود: مصحف فاطمه را باید یکی از نشانه های علمی حضرت فاطمه (س) دانست که به علت این دانش شهودی و علم لدنی به عنوان ‌« محدثه» ملقب گردید و سرچشمه ی علم حضرت زهرا(س)، علم لایتناهی الهی و درک گستره دانش ایشان برای کسی غیر از معصومان (ع) ممکن نیست.

وی درباره مصحف فاطمه(س) طبق روایات، بیان کرد: کتابی است مشتمل بر اخبار آیندگان و اسراری که توسط جبرئیل یا فرشته دیگر به حضرت فاطمه(س) القاء شده و همچنین وصایای حضرت زهرا(س) که حضرت علی(ع) آن را تنظیم و تدوین نموده است و بر اساس اعتقادات شیعه این مصحف نزد امامان(ع) محفوظ است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر