پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۳۴۵۲
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲

فکرشهر: همزمان با هشتمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر ۱۳۱پروژه عمرانی و اقتصادی در آئینی با حضور استاندار بوشهر در شهرستان تنگستان افتتاح و اجرایی شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، استاندار بوشهر در این آئین گفت: برای اجرای این پروژه‌های عمرانی و اقتصادی ۲۹۷میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.

عبدالکریم گراوند افزود: از این شمار پروژه ۱۲۰ پروژه با ۲۱۹ میلیارد تومان عمرانی و ۱۱ طرح با ۷۸ میلیارد تومان اقتصادی است.

وی با اشاره به افتتاح مدرسه ۶ کلاسه شهید سلیمانی روستای گورک خیش اشکن در بخش دلوار شهرستان تنگستان اضافه کرد: این مدرسه در زمینی به مساحت ۸۰۰ مترمربع با چهار میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار با همت خیر مدرسه ساز احداث شده است.

استاندار بوشهر بیان کرد: همچنین عملیات اجرایی مدرسه ۱۲ کلاسه یگانه روستای بنه گز به مساحت ۹۲۰ مترمربع و مدرسه شهید غلامرضا احمدی روستای کاکلی در زمینی به مساحت ۲۰۰ مترمربع با ۱۲ میلیارد ریال اعتبار نیز در شهرستان تنگستان آغاز شد.

گراوند اضافه کرد: بیشترین مدرسه فرسوده دراین شهرستان وجود دارد که با مشارکت خیران حرکت ارزشمندی در راستای برطرف شدن این مشکل انجام شده است.

وی بیان کرد: با اجرای پروژه های مختلف آموزشی سال آینده دغدغه و نگرانی در خصوص فضای آموزشی در شهرستان تنگستان نداریم به گونه ای که در بخش دلوار همه مدرسه های فرسوده جمع می‌شوند.

گراوند اضافه کرد:  همچنین تلاش می‌شود با اجرای پروژه‌های مختلف در بخش مرکزی نیز مدرسه‌های فرسوده جمع شود.

وی گفت: همچنین افتتاح فاز یک بهسازی و اصلاح تقاطع روستای گادویی محور اهرم- چغادک از جمله مطالبات دیرینه مردم اهرم به شمار می‌رود.

گراوند یادآور شد: این پروژه شامل بلوار ۲ هزار متری و رمپ‌های ورود و خروج به اهرم به طول ۲ هزار متر و احداث میدان و رمپ‌های کند رو به طول یک هزار و ۲۰۰ متر است.

استاندار بوشهر افتتاح کارخانه بسته بندی و سردخانه خرما در اهرم را از جمله دیگر پروژه‌های این شهرستان عنوان کرد که در زمینی به مساحت ۱.۵ هکتار با ظرفیت پنج هزار تن سردخانه و سه هزار تن بسته بندی خرما و رطب با اعتبار ۳۶ میلیارد تومان افتتاح شد.

وی ادامه داد: با افتتاح این کارخانه زمینه اشتغال ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر  در این شهرستان فراهم می‌شود.

گراوند اضافه کرد: با اجرای پروژه‌های مختلف اقتصادی از جمله سردخانه‌های مختلف ضمن ایجاد زمینه نگهداری محصولات کشاورزی موجب رونق تولید، اشتغال و شکوفایی اقتصادی خوبی نیز فراهم می‌شود.

استاندار بوشهر یادآورشد: افتتاح چمن مصنوعی شهدای جوان اهرم با ۸۰۰ میلیارد تومان، واگذاری ۳۱ واحد مسکونی ویژه محرومان، آغاز عملیات اجرایی ۸۸ واحد مسکونی در تنگستان، آغاز عملیات اجرایی پنج هزار و ۵۰۰ انشعاب و لوله کشی گاز منازل مسکونی مددجویان کمیته امداد با ۳۳۰ میلیارد ریال، افتتاح یک واحد گلخانه سبزی و صیفی در روستای سمل تنگستان در زمینی به مساحت پنج هزار و ۱۲۰ مترمربع با اعتبار ۲۱ میلیارد ریال از جمله پروژه‌های افتتاحی در تنگستان است.

وی گفت: همچنین در حوزه عمران شهری و بهبود وضعیت مبلمان شهری کارهای خوبی در شهرستان تنگستان انجام شده است و انتظار می‌رود با توجه به پروژه‌های در دست اجرا تا پایان دولت وضعیت موجود ارتقا یابد.

فرماندار تنگستان گفت: اجرای این شمار پروژه نسبت به پروژه‌های دهه فجر سال گذشته از لحاظ ریالی ۱۷۳ درصد و از نظر تعداد ۶۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

عبدالحسن رفیعی پور گفت: این آمار نشان می‌دهد کار و تلاش دولت و مدیران شهرستان و استان بوشهر با وجود همه مشکلات و تنگناها متوقف نشده‌ است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر