چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۳۵۵۸
چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵

فکرشهر: سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دشتستان استان بوشهرگفت: همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر ۲۰ پروژه منابع طبیعی با ۱۴۱میلیارد و ۴۴۲ میلیون ریال اعتبار در این شهرستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رضا نیکنام افزود: این پروژه‌ها در بخش آبخیزداری شامل ۱۸ مورد بند سنگی ملاتی، ۲ مورد سازه خاکی با ۱۲۲ میلیارد و ۲۶ میلیون ریال اعتبار که در سه بخش مرکزی، ارم و بوشکان اجرا شده‌است.

وی بیان کرد: از این شمار هشت بند سنگی ملاتی و ۲ سازه خاکی با ۶۱ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال اعتبار افتتاحی و پنج پروژه دیگر شامل ۱۰ مورد بند سنگی ملاتی با ۶۰ میلیارد و ۲۸۶ میلیون ریال آغاز عملیات اجرایی است.

نیکنام افزود: همچنین در بخش جنگل و بیابان نیز عملیات اجرایی چهار پروژه نهال ‌کاری به مساحت ۲۶۵ هکتار با هفت میلیارد و ۲۹۱ میلیون ریال در سه بخش بوشکان، سعدآباد و شبانکاره آغاز شده ‌است.

به گفته نیکنام در بخش مرتع نیز عملیات اجرایی ۶ پروژه ذخیره نزولات آسمانی در قالب احداث هلالی آبگیر، بندخاکی، چاله فلسی و کنتور فارو توام با بذرپاشی به مساحت یکهزار و ۲۰ هکتار با ۱۲میلیارد و ۱۲۵ میلیون ریال در سه بخش ارم، بوشکان و سعدآباد آغاز شده ‌است.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری دشتستان هدف از اجرای این پروژه‌ها را مهار آب‌های سطحی، کنترل، پخش و بهره‌برداری از سیلاب، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش و کنترل رسوب، کنترل روان آب، افزایش پوشش گیاهی، بسترسازی برای بذرکاری، بوته کاری و جلوگیری از فرسایش خاک، توسعه فضای سبز، افزایش تولید علوفه، تعدیل آب و هوا، ایجاد اشتغال، جلوگیری از کوچ و ایجاد تفرجگاه عنوان کرد.

وی یادآورشد : به جز یک مورد پروژه از بخش جنگل و بیابان، محل تامین  اعتبار این پروژه‌ها از صندوق توسعه ملی بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر