پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۸۳۷۵۱
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴

فکرشهر: مهسا میرزا طبیبی می‌گوید با وجود تحریم‌ها خرید تجهیزات پرش با نیزه که اهمیت دارند با سختی انجام می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، مسابقات دوومیدانی قهرمانی داخل سالن باشگاه‌های کشور اسفند ۱۳۹۹ برگزار می‌شود و دوومیدانی‌کاران پس از چند ماه دوباره به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.  

مهسا میرزاطبیبی، رکورددار پرش با نیزه زنان ایران در مورد شرایط تمرینی خود به ایسنا گفت: در این مدت تمرینات خوبی را پشت سرگذاشته و رکوردهای خوبی را ثبت کرده‌ام. هرچند به خاطر شیوع کرونا مسابقه‌ای نداشتیم اما دو رکوردگیری برگزار شد و ۱۰ سانتی‌متر رکورد داخل سالن زنان را جابه‌جا کردیم. البته چون مسابقه رسمی نبود، ثبت نشد. آمادگی خود را حفظ کرده‌ام تا در مسابقات ماه آینده شرکت کنم. امیدوارم رکورد ایران را ارتقاء دهم.

او در مورد مسابقاتی که قصد شرکت در آنها را دارد بیان کرد: تمرکزم را روی مسابقات داخل کشور گذاشته‌ام چون به دلیل شیوع کرونا معلوم نیست که به مسابقات برون مرزی اعزام شویم. امیدوارم شرایط به گونه‌ای پیش برود که در چند مسابقه بین‌المللی هم شرکت کنم.

میرزا طبیبی در مورد وضعیت پرش با نیزه زنان ایران گفت: این رشته نو پا است. تقریبا حدود ۶ سال است که مسابقات آن برگزارمی‌شود، با این حال دختران پیشرفت خوبی داشته‌اند. زمانی که به تازگی کارم را شروع کرده بودم، گاهی آنقدر تعداد شرکت کننده‌ها کم بود که مسابقات لغو می‌شد اما اکنون تعداد ورزشکاران بیشتر شده و بین‌شان رقابت وجود دارد.

او افزود: دوست دارم در شرایط متفاوتی نسبت به تهران تمرین کنم. از آنجایی که تجهیزات پرش با نیزه فقط در مجموعه آفتاب انقلاب وجود دارد، از ابتدا در شرایط یکنواختی تمرین کرده‌ام و دوست دارم شرایط متفاوتی را تجربه کنم.  از طرفی دوست دارم در عرصه‌های بین‌المللی مختلف با رقیبانی در سطح خودم و بالاتر مسابقه بدهم و خودم را با آنها بسنجم تا حس رقابت بیشتری داشته باشم، قطعا اینگونه بیشتر پیشرفت می‌کنم.

رکورددار پرش با نیزه زنان ایران در مورد مشکلات این رشته گفت: نیزه یکی از مشکلاتمان است و از آنجایی که من سال گذشته نیزه مناسبی نداشتم، نتوانستم رکورد ملی مد نظرم را ثبت کنم اما  یک سال است که به کمک شرکت پلمیر خلیج فارس یکسری نیزه تهیه کرده‌ام و بخشی از رکوردهایی که میزنم به خاطر این نیزه‌ها است. امیدوارم در آینده هم این حمایت‌ها ادامه داشته باشد.

او با بیان اینکه پرش نیزه نسبت به سایر ماده‌های دوومیدانی به تجهیزات بیشتری نیاز دارد، تاکید کرد: نیزه و کفش مناسب هر شخص، سالن مناسب و تشک خوب همه  در عملکرد فرد تاثیرگذارند، اما به دلیل تحریم‌ها امکان خرید راحت برخی از تجهیزات را نداریم. ما هم برای تهیه نیزه خیلی اذیت شدیم اما خیلی از کشورها این مشکلات را ندارند و به راحتی تجهیزات مورد نیاز خود را تهیه می‌کنند به همین دلیل جلوتر از ما هستند.

میرزا طبیبی خواستار حمایت بیشتر مسئولان از زنان دوومیدانی شد و گفت: با اینکه ورزش زنان نسبت به مردان دیرتر شروع شد و رکوردها متفاوت است اما پیشرفت دختران خیلی خوب است و امسال چندین رکورد ملی شکسته شد، حتی مسئولان کمیته ملی‌المپیک از چهار رکوردشکن تقدیر کردند که همه آنها خانم بودند، بنابراین باید مسئولان این مسائل را ببینند و بیشتر توجه کنند چون زنان پتانسیل بالایی دارند.

این ورزشکار که در رشته تربیت بدنی دانشگاه تهران مشغول به تحصیل است، در این مورد بیان کرد: از مقطع ابتدایی ورزش می‌کردم و همیشه دوست داشتم این دو را در کنار هم داشته باشم. با اینکه اولویتم ورزش است اما به درس خواندن علاقه دارم و همیشه جزو نفرات اول بودم. اکنون هم ترم آخر کارشناسی را سپری کرده ام که کار سخت بود اما توانستم هر دو را پیش ببرم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر