شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۳۷۵۴
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵

فکرشهر: خیز قطعی کرونا در کشور اعلام شد.

به گزارش فکرشهر، هم اکنون ۷ شهرستان کشور قرمز، ۴۰ شهرستان نارنجی، ۲۲۹ شهرستان زرد و ۱۷۲ شهرستان آبی هستند و از امروز ـ شنبه ۲۵ بهمن ـ وضعیت قرمز در شهرستان های اهواز، آبادان، بندر ماهشهر، دزفول، شادگان، شوشتر و کارون از استان خوزستان اعلام شده است.

همچنین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز امروز گفت: طبق گزارش نرم افزار سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت شیوع ویروس کرونا در پنج شهرستان‌ این استان زرد شد.

سعید کشمیری افزود: براین اساس وضعیت شهرستان‌های جم، دیلم، کنگان و گناوه که تا پیش از این آبی (کم خطر) بودند براساس گزارش سامانه ماسک به مانند شهرستان بوشهر به خطر متوسط (رنگ زرد) تغییر یافت. 

وی اضافه کرد: وضعیت شهرستان‌ تنگستان نیز که پیش از این زرد بود همانند دیر، عسلویه، دشتستان و دشتی در وضعیت آبی قرار گرفت.

 طبق رنگ بندی‌های کرونایی،  قرمز به معنای بسیار پرخطر، نارنجی به مثابه پرخطر، زرد مساوی با خطر متوسط و آبی نماد کم خطر است. 

کشمیری، رعایت کردن  یا نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و برگزاری یا پرهیز از دورهمی‌ها و سفرها و میزان استفاده از ماسک را از جمله مهمترین عوامل تغییر رنگ کرونایی در استان بوشهر عنوان کرد.

وی اضافه کرد: قرمز شدن رنگ شهرهای پرجمعیت استان خوزستان و تغییر رنگ شهرستان‌های استان بوشهر زنگ خطری مهم برای این استان به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری صورت گرفته از سوی مردم باعث شده شمار بستری‌های بخش‌های کرونا در این استان که تا پیش از این ۲ رقمی بود سه رقمی شود و در زمان حاضر ۱۰۱ نفر در این بخش‌ها بستری هستند.

کشمیری ادامه داد: در۲۴ ساعت گذشته ۲۶ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند که از این تعداد نتیجه آزمایش سه نفر مثبت بوده‌است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۱۹ بیمار در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این مجموع پنج نفر در وضعیت تنفس با دستگاه قرار دارند.

کشمیری اضافه کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸۶۵ نفر در استان بوشهر براثر ابتلا به این ویروس جان خود را ازدست‌ داده‌اند.

وی یادآور شد: همچنین تاکنون ۱۹هزار و ۳۳۳ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

اطلاعات نقشه‌های تیم ماسک، از تجمیع و یکپارچه‌سازی اطلاعات سامانه‌های مختلف وزارت بهداشت از جمله پرتال مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر یا سامانه mcmc (به اختصار مرکز مدیریت مراقبت‌های درمانی) به دست آمده است که با همکاری خانه‌های بهداشت و جامعه پزشکان به روز می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر