پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۸۳۷۵۹
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۴:۵۵

فکرشهر: تلاش و پشتکار، پیشرفت مستمر و اثبات توانایی‌های فنی باعث شده ارزش مهدی طارمی ظرف شش سال، ۲۴۰۰ برابر افزایش پیدا کند!

به گزارش فکرشهر، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «سایت ترانسفرمارکت، مرجع بین‌المللی ارزش‌گذاری روی بازیکنان حرفه‌ای فوتبال در جهان، در تازه‌ترین به‌روزرسانی‌اش قیمت مهدی طارمی را ۱۲ میلیون یورو تخمین زده است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که ارزش طارمی در ابتدای حضورش در پورتو پرتغال ۱۰ میلیون یورو بود اما درخشش بی‌پایان ستاره بوشهری باعث شده دو میلیون یورو به ارزش او اضافه شود و معادل ارزش ریالی این بازیکن را به حدود ۳۶۰ میلیارد تومان برساند؛ یک قیمت حیرت‌انگیز برای بازیکنی که ابتدای لیگ چهاردهم تنها با قراردادی ۱۵۰ میلیون تومانی به پرسپولیس پیوست.

به این ترتیب روشن می‌شود تلاش و پشتکار، پیشرفت مستمر و اثبات توانایی‌های فنی باعث شده ارزش این فوتبالیست ظرف شش سال، ۲۴۰۰ برابر افزایش پیدا کند! جالب اینجاست که بازیکن ایرانی همین چند ماه پیش در ازای قراردادی پنج میلیون یورویی راهی پورتو شد و حالا قهرمان پرتغال نه‌تنها از رهگذر حضور و گلزنی‌های پیاپی او منفعت فنی می‌برد بلکه حتی در حوزه اقتصادی هم حسابی سود کرده؛ آن هم در حالی‌ که سر پرسپولیس به‌ عنوان کاشف اصلی این بازیکن بی‌کلاه است. البته زیاد هم ناراحت نباشید! پرسپولیس همین اواخر ۵۰۰ هزار یورو به ماریو بودیمیر کروات داد که فقط نیم‌فصل در این تیم حضور داشت و تنها موفق به زدن دو گل شد! ببینید مناسبات ما را با دنیای فوتبال حرفه‌ای؛ الماس را به مفت می‌فروشیم و خروس قندی را به یک خروار اسکناس می‌خریم!

تازه‌ترین درخشش طارمی در پیراهن پورتو به بازی چهارشنبه‌شب این تیم برابر براگا در چارچوب جام‌حذفی پرتغال برمی‌گردد؛ جایی که مهاجم ایرانی در دقایق آغازین مسابقه با استفاده از اشتباه دروازه‌بان حریف توپ را از فاصله تقریبا ۲۵ متری با یک ضربه چیپ دقیق و بی‌نقص به گل تبدیل کرد. این گل تا لحظات پایانی نبرد عجیب دو تیم پابرجا بود اما در این دیدار پرحادثه که دو اخراجی برای پورتو داشت و حضور آمبولانس در زمین باعث شد برای نیمه دوم مسابقه ۱۵ دقیقه وقت تلف‌شده اعلام شود، سرانجام در لحظات پایانی دروازه یاران طارمی باز شد. نهایتا بازی رفت نیمه‌نهایی جام‌حذفی بین پورتو و براگا با نتیجه مساوی یک - یک به پایان رسید تا تکلیف تیم صعودکننده از این مرحله به مسابقه برگشت دو تیم در روز ۱۳ اسفند کشیده شود؛ هرچند پورتو با توجه به گلی که طارمی در خانه حریف به‌ ثمر رسانده، در حال حاضر دست بالا را دارد.

جالب است بدانید این اولین گل طارمی از زمان حضورش در پرتغال بود که از بیرون محوطه جریمه به‌ ثمر می‌رسید. ستاره ایرانی فصل گذشته که در ریوآوه عضویت داشت، ۱۸ گل در لیگ، دو گل در جام‌حذفی و یک گل در لیگ‌کاپ به‌ ثمر رساند و امسال هم با پیراهن پورتو ۸ گل در لیگ و چهار گل در جام‌حذفی زده بود که تمام این ۳۳گل از داخل محوطه جریمه به ثبت رسید. حالا اما اولین گل بیرون باکس او به زیبایی هر چه تمام‌تر به‌ ثمر رسیده است. پورتو یکشنبه‌شب در لیگ پرتغال به مصاف بوایستا می‌رود و چهارشنبه‌شب در لیگ قهرمانان اروپا رودرروی یوونتوس و کریس رونالدو قرار خواهد گرفت. چقدر خوشحالیم که طارمی در چنین فرمی به نبرد با قهرمان ایتالیا رسیده؛ جایی که درخشش احتمالی او، بیش از پیش جلب توجه خواهد کرد.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر