پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۳۷۹۱
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰

فکرشهر: دنبال انتشار برخی خبرها در رابطه با ورود محموله واکسن "فایزر" به کشور، معاون فنی گمرک ایران اعلام کرد که هر دو محموله وارداتی واکسن در مدت اخیر "اسپوتنیک وی" روسی بوده و هیچ واکسن فایزری در این مدت وارد و از گمرک ترخیص نشده است.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، چندی پیش بود که مقام معظم رهبری در رابطه با ورود واکسن بیماری کووید-۱۹ تاکید کردند که ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است.

 در مدت اخیر دو محموله واکسن کرونا وارد شد که بعد از ورود دومین محموله، شایعاتی مطرح شده مبنی بر اینکه محموله قابل توجهی از واکسن فایزر وارد کشور شده است.

این در حالی است که پرس و جوی ماجرا از گمرک ایران به عنوان ترخیص کننده محموله‌های واکسن وارداتی با رد این شایعات از سوی مهرداد جمال ارونقی - معاون فنی گمرک ایران - همراه بود.

این مقام مسئول در گمرک ایران اعلام کرد که تشریفات گمرکی هر دو محموله با نظارت مستقیم مقامات گمرک ایران و مسئولان مراجع ذیربط ، پای پرواز انجام ، ترخیص و به مقامات ذیربط و ذیصلاح در  وزارت بهداشت تحویل شده است.

وی تاکید کرد که هر دو محموله وارداتی، واکسن اسپوتنیک روسی بوده و هیچ واکسن فایزری در آن وجود نداشته است.

ارونقی یادآور شد که اولین محموله ساعت ۱۶ روز پنجشنبه (۱۶ بهمن ماه) به فرودگاه امام خمینی (ره) رسید که حاوی چهار پالت واکسن اسپوتنیک روسی به وزن حدود ۶۴۰ کیلوگرم و ساخت کشور روسیه بود.

وی افزود: دومین محموله نیز ساعت دو بامداد شنبه (٢٥ بهمن) ماه، وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شد که این محموله ۳۲۴۲ کیلویی  نیز  واکسن اسپوتنیک ساخت کشور روسیه بوده است.

به گفته معاون گمرک ایران، اکنون تقریباً همه می‌دانند که واکسن فایزر باید در دمای  منفی ۷۰ درجه سانتیگراد(منفی ۹۴ درجه فارنهایت) نگهداری شود و دارای شرایط خاص بسته بندی و حمل است. در حالی که واکسن های روسی وارده با هواپیمایی ماهان، در یخ خشک مخصوص و با بسته بندی مربوطه به کشور رسیده و از تمامی مراحل تخلیه، انجام تشریفات گمرکی و ترخیص، بارگیری و حمل کالا، تصویر و فیلم تهیه شده و در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر