سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۳۸۴۱
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶

فکرشهر: رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: تلاش ما بر این است که مردم از کار‌های خوب حمایت کنند و در برابر بدی‌ها مانند اجحاف و بی مسئولیتی واکنش نشان دهند و نترسند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، آیت الله کاظم صدیقی امروز در مراسم معرفی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، بیان کرد: تلاش ما بر این است که روحیه تشویق خوبی‌ها و بازداشتن از بدی‌ها در جامعه نهادینه شود. lدم مردم از کار‌های خوب حمایت کنند و در برابر بدی‌ها مانند تعدی، اجحاف، بی مسئولیتی، تحقیر و تبعیض واکنش نشان دهند و نترسند.

او افزود: اگر مسئولی با مردم خوب رفتار نمی‌کند مردم خودشان حساس باشند، و مسئول هم بداند که مردم عکس العمل نشان می‌دهند و بنابراین رفتار نادرست را انجام ندهد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: در حیات اجتماعی افراد باید همه امور را امور خود بدانند و در برابر خوبی‌ها و بدی‌ها خود را مسئول بشمارند.

صدیقی عنوان کرد: آرزم داریم همه قشر‌های جامعه حامی کار‌های خوبی باشند که صورت می‌گیرد و در برابر کار‌های نادرستی که رخ می‌هد اخم کنند، البته اخم نه از سر غرض ورزی بلکه برای ساختن همدیگر.

او گفت: برای رسیدن به چنین هدفی باید تبلیغ کرد باید القاء کرد باید از هنر بهره برد و با هر قشری متناسب با آن قشر ارتباط برقرار کرد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: باید با همفکری صاحبنظران حوزه فرهنگ کانال‌های موجود در فضای مجازی اصلاح شوند.

صدیقی افزود: گروه‌های تخصصی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر ایجاد شده است که هر محیطی کارشناس خود را داشته باشد. افزون بر این همراهی دستگاه قضائی را هم داریم.

او بیان کرد: با حضور آیت الله رئیسی در راس قوه قضائیه امید جدیدی در مردم ایجاد شده است. ما هم با دستگاه قضاء تفاهم‌نامه داریم و هم در همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر از رئیس قوه قضائیه خواسته‌ایم که در مجتمع‌های قضائی شعبه ویژه‌ای برای رسیدگی به مسائل امر به معروف و نهی از منکر وجود داشته باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز بیان کرد: فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر کمال آفرین و نجات بخش است. نهی از منکر بالی است که انسان‌ها بر آن می‌نشینند و از ظلمت‌ها نجات می‌یابند و به نور می‌رسند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری با اشاره به اینکه خداوند متعال نخستین آمر به معروف و ناهی از منکر است، ادامه داد: زیباترین شکل تجلی، عشق، رحمت، کمال و نجات انسان، تحقق فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است.

او با بیان اینکه شاید هیچ فریضه‌ای بنیادی‌تر از امر به معروف و نهی از منکر نباشد، افزود: تمامی واجبات و محرمات، تقوا و زندگی انسان محصول امر به معروف و نهی از منکر است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر عنوان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در فضای ملی و استانی آثار و برکات زیادی داشته و کار‌های خوبی انجام داده است، ولی در این زمینه استان بوشهر تا رسیدن به جایگاه در خور و شایسته فاصله زیادی دارد.

در این نشست که استاندار بوشهر هم در آن حضور داشت، از خدمات سردار علی رزمجو قدردانی و حجت الاسلام بهروز بهروزی به عنوان دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر معرفی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر