جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر ـ مصطفی منفرد: در ماه های گذشته بارها به نقل از مسوولین مختلف، حل مشکل تردد دریایی اهالی خارگ وعده داده شده و در جدیدترین خبر، به نقل از «بهروز خواجه» ـ عضو شورای شهر خارگ ـ در فضاهای مختلف حقیقی و مجازی آمده بود که با مالک کشتی «سوروبندر» گفت و گو شده و این شناور از روز دوشنبه ـ 27 بهمن ماه 1399 ـ فعالیت خود در مسیر دریایی را از سر می گیرد، مالک این شناور به «فکرشهر» گفت که «اگر بحث مردم در میان نبود، شبانه خارگ را ترک می کردیم» و «به احتمال زیاد دیگر هیچ قراردادی با شهرداری خارگ نخواهیم بست و شناور را به بندرعباس منتقل خواهیم کرد»...
کد خبر: ۸۳۸۶۱
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: در ماه های گذشته بارها به نقل از مسوولین مختلف، حل مشکل تردد دریایی اهالی خارگ وعده داده شده و در جدیدترین خبر، به نقل از «بهروز خواجه» ـ عضو شورای شهر خارگ ـ در فضاهای مختلف حقیقی و مجازی آمده بود که با مالک کشتی «سوروبندر» گفت و گو شده و این شناور از روز دوشنبه ـ 27 بهمن ماه 1399 ـ فعالیت خود در مسیر دریایی را از سر می گیرد، مالک این شناور به «فکرشهر» گفت که «اگر بحث مردم در میان نبود، شبانه خارگ را ترک می کردیم» و «به احتمال زیاد دیگر هیچ قراردادی با شهرداری خارگ نخواهیم بست و شناور را به بندرعباس منتقل خواهیم کرد».

به گزارش «فکرشهر»،  تردد دریایی مردم جزیره خارگ، از دیرباز، یکی از  دغدغه های جدی اهالی، شهرداری و شورای اسلامی شهر بوده و همواره مشکلاتی در این زمینه وجود داشته تا جایی که در هفته های گذشته و با خرابی شناور فعال در مسیر، مردم با قایق جابجا می شدند. در همین خصوص، پس از هم اندیشی و تشکیل کارگروهی ویژه توسط شهرداری و شورای شهر، طبق مصوبه شورای اسلامی شهر نسبت به انتشار آگهی قرارداد خرید خدمت، اقداماتی صورت گرفت تا با حمایت از بخش خصوصی بتوان گام تاثیر گذاری در حل مشکل تردد دریایی خارگ برداشت.

«سوروبندر» آمد و شروع به کار کرد اما حالا با گذشت چندین ماه از شروع به کار این شناور مسافربری با مدیریت جدید مشکلاتی در خصوص پرداخت مطالبات این شناور به وجود آمده است و آقای «بازماندگان» ـ مالک شناور «سوروبندر» ـ می گوید تا الان هم به خاطر مردم مانده و اگر به خاطر مردم نبود، شبانه جزیره خارگ را ترک می کرد.

وی در گفت و گو با «فکرشهر»، درباره صحبت های برخی اعضای شورای شهر درباره بازگشت این شناور از فردا ـ دوشنبه ـ به مسیر دریایی خارگ ـ بوشهر، عنوان کرد: با رایزنی و تلاش شهرداری و شورای شهر خارگ و تغبیر مالکیت شناور «سورو بندر»، بیش از 10 ماه پیش فعالیت خود را در مسیر دریایی خارگ ـ بوشهر و زیر نظر شهرداری طبق توافقاتی آغاز کردیم و یارانه بلیط های بومی از سوی شهرداری محاسبه و پرداخت می شد اما حالا مشکلاتی ایجاد شده است.

«بازماندگان» گفت: شناورهای مسافربری برخلاف دیگر شناورها به دلیل حساسیت های بالا و حفظ نکات ایمنی، هر 3 ماه یک بار نیاز به تعمیرات دوره ای دارند، در این شرايط نابسامان اقتصادی  و گرانی های سرسام آور در صورت عدم پرداخت به موقع مطالباتمان از سوی شهرداری، متاسفانه نمی توانیم تعمیرات را به درستی انجام بدهیم.

وی ادامه داد: در این مدتی که در خدمت شهروندان جزیره خارگ هستیم، همیشه سعی داشتیم با وجود مشکلات موجود مثل عدم پرداخت حق و حقوق پرسنل شناور و همچنین عدم پرداخت بدهی شهرداری به شناور فوق، ملاک اصلی را مردم قرار دهیم و حتی در زمانی که شناور «اروس مهیار» به دلایلی دچار نقص فنی بود، بدون توقف به ارائه خدمات و راهبردی شناور ادامه دادیم، اما در حال حاضر مبلغ زیادی از شهرداری طلبکار هستیم که پرداخت نشده است.

بازماندگان اضافه کرد: متاسفانه شرایط پرداخت هزینه از سوی شهرداری به قدری نامنظم بوده که اگر بحث مردم در میان نبود، شبانه خارگ را ترک می کردیم.

وی افزود: برخی از اعضای شورای شهر خارگ و دیگر مسوولین مربوطه مکالماتی در خصوص حل مشکل پرداخت هزینه با ما داشته اند اما، صرفا به دلیل عدم پرداخت مطالبات در ماه های گذشته و وعده هایی که به سرانجام نرسیدند، بعید می‌دانم بتوانیم در این مسیر دریایی به کار خود ادامه بدهیم.

مالک شناور «سوروبندر» با بیان این که «درحال حاضر نقص فنی در سورن های انژکتور شناور به وجود آمده»، توضیح داد: به دلیل عدم پرداخت به موقع مطالباتمان هنوز نتوانستیم شناور را به صورت کامل تعمیر کنیم و همچنان در انتظار رفع مشکل از سوی شهرداری خارگ هستیم؛ با شرایط فعلی به احتمال زیاد دیگر هیچ قراردادی با شهرداری خارگ نخواهیم بست و شناور را به بندرعباس منتقل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم مسوولین مربوطه برای رفع مشکلات مطرح شده راه حل مناسبی بیندیشند تا ما هم بتوانیم با شرایط بهتری در خدمت مردم باشیم.

بازماندگان درباره قرار دادی که «از ابتدای بهمن ماه سال جاری مبنی بر خرید حدود ۱۴۰ صندلی شناور مسافربری «سوروبندر» توسط عملیات عمومی خارگ برای تامین بلیط پرسنل شرکت نفت و شرکت فلات قاره و همچنین حدود ۷۰ درصد از صندلی های خالی شناور فوق» منتشر شده بود نیز در پاسخ به «فکرشهر» عنوان کرد: هنوز هیچ قرار داد رسمی دراین‌باره انجام نگرفته است، اما اقدامات و مکاتباتی وجود دارد.

وی افزود: اگر هم قراردادی با عملیات عمومی خارگ انجام بدهیم، صرفا تعدادی از صندلی شناور خریداری می شود و مجددا هزینه سوبسید (یارانه) بلیط شهروندان بومی به عهده شهرداری خارگ است که همین مساله نیز می تواند در آینده برای دریافت مطالبات و هزینه ها مشکل ساز بشود.

او تاکید کرد: شهرداری در ماه های اخیر در پرداخت هزینه شناور به شدت نامنظم عملکرده و هزینه ها به موقع پرداخت نشده اند.

به گزارش «فکرشهر»، این اظهارات مالک شناور «سوروبندر» که در تضاد با عضو شورای شهر خارگ مبنی بر حضور این شناور از فردا در مسیر تردد دریایی خارگ ـ بوشهر است، تنها یک متضرر دارد که آن هم مردم و اهالی قطب صادرات نفت ایران است و تلاش بیشتر مسوولین برای تحقق وعده هایشان را می طلبد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر