پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۸۳۸۸۵
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۲

فکرشهر: به گفته یک ریاضیدان انگلیسی، تمام ذرات ویروس کرونا که مرگ و بیماری را در سراسر جهان گسترش می‌دهند، در یک قوطی نوشابه جای می‌گیرند.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، اسکای نیوز گزارش داد، کیت یتس، از اساتید دانشگاه باث، تحقیق کرده و دریافته که در حال حاضر حدود ۲ میلیارد ذره کرونا در جهان وجود دارد که حجمی معادل ۱۶۰ میلی لیتر خواهد بود؛ بنابراین در کمال ناباوری اگر قرار باشد به شکل فرضی همه ذرات کرونا را وارد بدن یک نفر کنیم، مانند این است که آن فرد چند جرعه بزرگ از یک قوطی نوشابه را قورت داده یا به عبارتی کمتر از یک قوطی نوشابه بخورد.

یتس در این باره گفت: «جای تعجب است اگر فکر کنیم همه مشکلات، اختلالات، سختی‌ها و از دست دادن نظم زندگی که در سال گذشته به وجود آمده است می‌تواند معادل فقط چند جرعه خوراکی باشد.» یتس در توصیف محاسبات گسترده خود گفت که او از قطر ذرات ویروسی (به طور متوسط حدود ۱۰۰ نانومتر یا ۱۰۰ میلیاردیمم متر) استفاده کرده و حجم کلی این ویروس کروی را فهمیده است.

وی گفت، حتی با در نظر گرفتن پروتئین‌های سنبله‌ای که در این ویروس مشاهده شده و این واقعیت که ذرات هنگام قرار گرفتن روی یکدیگر شکاف‌هایی را ایجاد خواهند کرد، خجم کل آن‌ها هنوز کمتر از یک قوطی ۳۳۰ میلی لیتری نوشابه است. یتس می‌گوید: «مدتی پیش در یک مصاحبه از من خواسته شد که حجم کل ویروس کرونای جهان را تخمین بزنم و اعتراف می‌کنم آن زمان هیچ تخمین دقیقی از این میزان نداشتم، در آن دوره، همسرم میگفت احتمالا حجم ویروس به اندازه یک استخر شنای استاندارد مسابقات المپیک است.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر