شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از نوسانات شدید دمایی در استان خبر داد و گفت: از روز چهارشنبه تا شنبه آینده دمای هوا بین شش تا ۱۲ درجه تغییر می‌کند...
کد خبر: ۸۳۹۰۰
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۶

فکرشهر: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از نوسانات شدید دمایی در استان خبر داد و گفت: از روز چهارشنبه تا شنبه آینده دمای هوا بین شش تا ۱۲ درجه تغییر می‌کند.

به گزارش فکرشهر از مهر، پیام مساعدی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که روز چهارشنبه به سبب وزش باد شدید و گرم جنوب شرقی دمای هوا به طور محسوسی افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: از روز پنج شنبه با ورود توده هوای سرد و شروع وزش باد شدید شمال غربی دمای هوا به طور ناگهانی و قابل ملاحظه‌ای به میزان حدود شش تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: روند کاهش دما تا روز شنبه هفته آینده در سطح استان بوشهر ادامه خواهد یافت.

وی از وزش باد شدید تا خیلی شدید گاهی بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت در سطح استان خبر داد و اضافه کرد: روز چهارشنبه شاهد افزایش محسوس دما و وزش باد شدید جنوبی در استان خواهیم بود.

مساعدی بیان کرد: روز پنج شنبه کاهش شش تا ۱۲ درجه‌ای دمای بیشینه و وزش باد شدید شمالی در استان را خواهیم داشت که روزهای جمعه و شنبه نیز روند کاهش ادامه دارد.

وی تصریح کرد: ایجاد تنش دمایی احتمال خسارت در مزارع و باغات کشاورزی و گلخانه‌ها و مرغداری‌های استان بوشهر وجود دارد.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر بر لزوم تنظیم دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها تاکید کرد و افزود: توصیه می‌شود برای جلوگیری از خسارات احتمالی در مزارع و باغات تمهیدات لازم اندیشیده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر