جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ ادامه پیگیری یک خبر
فکرشهر- مصطفی منفرد: با توجه به خبر چند روز گذشته «فکر شهر» مبنی بر پیگیری مشکلات شناور «سورو بندر»، مبنی بر بازگشت این شناور از تاریخ (دوشنبه ۲۷ بهمن ماه) به مسیر دریایی خارگ-بوشهر، بهروز خواجه عضو شورای شهر در اینباره اینطور عنوان کرد: بعد از توافقی که با مالک کشتی داشتم مشکل فنی (سوزن انژکتور) پیش آمده وگرنه طبق توافق، کشتی باید دوشنبه در مسیر می بود.
کد خبر: ۸۳۹۰۳
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶

فکرشهر- مصطفی منفرد: با توجه به خبر چند روز گذشته «فکر شهر» مبنی بر پیگیری مشکلات شناور «سورو بندر»، مبنی بر بازگشت این شناور از تاریخ (دوشنبه ۲۷ بهمن ماه) به مسیر دریایی خارگ-بوشهر، بهروز خواجه عضو شورای شهر در اینباره اینطور عنوان کرد: بعد از توافقی که با مالک کشتی داشتم مشکل فنی (سوزن انژکتور) پیش آمده وگرنه طبق توافق، کشتی باید دوشنبه در مسیر می بود.

خواجه نسبت به اینکه آیا علت عدم برگشت شناور فوق به مسیر، عدم پرداخت مطالباتش بوده یا خیر  گفت: مالک از این موضوع ناراضی است اما توافق کردیم وی تردد کند سپس شهرداری در سه قسط پرداخت کند.

اما امروز دوشنبه‌ -27 بهمن ماه99- با عدم تردد شناور فوق و برای شفاف سازی در خصوص مسائل مطرح شده توسط بهروز خواجه مبنی بر پرداخت بدهی شناور توسط شهرداری در سه قسط، با یوسف وطن دوست ریاست شورای شهر خارگ تماس گرفتیم که وی در این خصوص عنوان کرد: از توافق عنوان شده بین عضو شورا(بهروز خواجه) و مالک شناور بی اطلاع هستم و این مسئله را از طریق آقای صفایی شهردار خارگ پیگیری کردم که وی اظهار بی اطلاعی کرده است.

وطن دوست ادامه داد: پرداخت هر نوع هزینه ای به شناور باید در جلسات شورای شهر توسط اعضا مطرح شود و پس از تصمیم گیری جمعی و نهایی سپس اقدامات لازمه صورت گیرد که تا کنون در ارتباط با پرداخت بدهی شناور در سه قسط در جلسات شورای شهر نیز این مسله عنوان نشده است.

وی بیان کرد: اخیرا به صورت مکرر با مالک شناور «سورو بندر» به جهت حل مشکل در تماس هستم اما مالک به دلیل عدم پرداخت هزینه های شناور راضی به برگشت در مسیر نیست.

وی افزود: در حال حاضر هزینه بسیار کمی در اختیار شهرداری قرار دارد و در خصوص فراهم كردن بودجه چارتر شناور «سوروبندر»، شهرداری به تنهايی توانايی پرداخت مبلغ ماهيانه خريد صندلی ها را ندارد.

رئیس شورای شهر خارگ تصریح کرد: به مالک شناور اعلام كرديم در حال رايزنی با شركت هايی هستيم كه وعده پرداخت داده بودند و به محض رسيدن اعتبار قطعا بدهی را پرداخت می كنيم.

مالک شناور«سورو بندر» وی در خصوص ایجاد مشکل فنی در سوزن انژکتور شناور به خبرنگار«فکرشهر» گفت: اگر شهرداری هزینه های شناور را در موعد مقرر شده پرداخت می کرد، قطعا تعمیرات به موقع انجام می گرفت و از خرابی های بیشتر در شناور جلوگیری می شد.

آقای بازماندگان تصریح کرد: شورای شهر تا به حال وعده های زیادی مبنی بر پرداخت مطالبات ما (از جمله پرداخت بدهی شناور در سه قسط) عنوان کرده اما به دلیل انجام نشدن وعده ها، با رفع مشکل موتور هم، قرارداد جدیدی با شهرداری نمی بندیم زیرا ما واقعا در این مسیر زجرکشیده ایم و طی چندین نوبت که برای انجام تعمیرات دوره ای به داک مراجعه کردیم.

وی ادامه داد: برای دریافت مطالبات خود از شهرداری چندین بار پیاپی با برخی اعضای شورای شهر و شهرداری تماس گرفتیم و حتی برای دریافت حق خود التماس کردیم اما چیزی از شهرداری نصیب ما نشد بلکه در نهایت مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان از طریق عملیات عمومی پرداخت شد. 

وی افزود: در آینده نزدیک تعهداتمان در قبال شهرداری رو به پایان است و دیگر با شهرداری قراردادی نمی بندیم زیرا نگهداری شناور هزینه زیادی دارد که با عدم پرداخت به موقع هزینه ها توسط شهرداری خارگ ما نیز نمی توانیم با این شرایط کنار بیایم.

بازماندگان گفت: در روزهای آینده اگر قرار بر برگشت به مسیر دریایی خارگ را داشته باشیم صرفا اول بخاطر خدا و دوم مردم خواهم بود چراکه مسوولین مربوطه آنچنان که انتظار داشتیم همکاری و همراهی نکردند.

به گزارش فکرشهر، این شناور مبلغی حدود ۶۰۰ میلیون تومان از شهرداری خارگ طلبکار است و بدلیل عدم پرداخت مطالباتش ناچارا مدتی است تعمیرات آن به تعویق افتاده و برخی پرسنل شناور را مرخص کرده اند. اما در میان کشاکش صاحب شناور و شهرداری خارگ قطعا این مردم جزیره هستند که متضرر خواهند شد و روی موج وعده های عمل نشده مسئولین هر لحظه بالا و پایین می شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر