پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۳۹۰۸
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷

فکرشهر: معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: مرحله نخست توزیع "هنر کارت" میان فعالان عرصه فرهنگ، هنر و رسانه در این استان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد حسین زندویان روز دوشنبه در آئین توزیع این کارت‌ها اضافه کرد: در این مرحله ۲۰۰ هنر کارت میان هنرمندان این استان توزیع می‌شود که گامی مهم در راستای ارائه خدمات به اصحاب فرهنگ و هنر است و همه خدمات صندوق اعتباری هنر از طریق این کارت ارائه می‌شود.   

وی بیان کرد:  هنرمندانی که هنرکارت آنها صادر شده پس از اطلاع رسانی می‌توانند نسبت به تحویل آن از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر  واحد کارشناس امور هنرمندان اقدام کنند.

زندویان ادامه دد:  اهالی فرهنگ، ادب و هنر پس از دریافت هنر کارت، شماره ١٦ رقمی درج شده روی کارت را با همان تلفن همراهی که هنر کارت را ثبت نام کردند به شماره ٥٠٠٠٢٨١٩٠ پیامک کنند و پس از چند لحظه پیامک "هنرمند گرامی سلام، پیامک شما دریافت شد" ارسال می‌شود.

وی افزود: سپس ٢٤ یا ٤٨ ساعت آینده رمز کارت پیامک خواهد شد و قابل استفاده در کارت خوان فروشگاه‌ها، عابر بانک‌ها است.

زندویان یادآور شد: اعضایی که در بانک آینده حساب ندارند و برای گرفتن کمک هزینه کرونا به بانک آینده نرفتند، قبل از ارسال پیامک فعال سازی کارت باید با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی برای احراز هویت به نزدیکترین شعبه بانک آینده مراجعه و سپس پیامک فعال سازی را ارسال کنند.

 وی درباره نحوه تحویل این کارت‌ها اظهار داشت: اسامی هنرمندانی که هنرکارت آنها از سوی صندوق به این استان محل سکونت آنها ارسال شده‌است در وب سایت این صندوق به آدرس honarcredit.ir منتشر می‌شود و همچنین هنرمندان از سوی صندوق هنر نیز پیامک دریافت می‌کنند.

زندویان بیان کرد: هنرمندان پس از دریافت پیامک می‌توانند با مراجعه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محل سکونت، هنرکارت خود را دریافت کنند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، افزود: هنرمندان پیشکسوت مستمری‌بگیر با استفاده از همین کارت به صورت بلاعوض ماهانه مورد حمایت قرار خواهند گرفت و علاوه بر این برخی هنرمندان شناخته شده نیز در صورت تکمیل و ارسال اطلاعات موردنیاز زیرپوشش قرار می‌گیرند.

وی اظهارکرد: هنرمندان دارای نشان درجه یک هم دریافتی ماهانه‌ای دارند که به واسطه همین هنر کارت مبالغی به صورت ماهانه به حساب آنها واریز خواهد شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر یادآور شد: هنرمندانی که اسامی آنها در نوبت اول اعلام شده تا زمانی که رمز کارت برای آنها ارسال نشده از گذاشتن کارت در عابر بانک خودداری کنند زیرا به دلیل فعال نشدن، توسط عابر بانک مسدود خواهد شد.

وی تاکید کرد: همچنین نیاز است تا هنرمندان در حفظ و نگهداری هنر کارت دقت کنند زیرا صدور مجدد آن مشمول فرآیند زمانی طولانی و هزینه ٢٠٠ هزار تومانی از طرف مرجع صادر کننده کارت خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر