پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۸۳۹۵۷
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۶

فکرشهر: با وجود شیوع کرونای انگلیسی و شروع موج چهارم این بیماری و همینطور هشدارهای وزارت بهداشت، اما گویی برخی باور دارند که کرونا نمی‌گیرند و در مقابل هرگونه هشداری تنها مقاومت می‌کنند!

به گزارش فکرشهر از ایسنا، بیش از یک سال است که  جهان با بیماری مرموز کرونا در جدال است و در این مدت بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جانشان را از دست داده‌اند اما با این وجود برای برخی کرونا یک شوخی است و هیچ چیزی را جدی نمی‌گیرند.

در یک سال اخیر که کرونا در جهان جولان داده، برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری رویدادهای ورزشی مهمی نظیر المپیک به تعویق افتاده و در برخی موارد هم مسابقات مقدماتی جام‌جهانی فوتبال، به تاریخ دیگری موکول شده است. در این بین اگر هم قرار بوده مسابقات فوتبالی برگزار شود، تحت شدیدترین پروتکل‌های بهداشتی  برگزار شده و سعی بر این بوده در این مسابقات تا حد امکان جلوی شیوع بیماری گرفته شود.

به طور مثال لیگ برتر فوتبال ایران با رعایت پروتکل‌های ابلاغی از سوی سازمان لیگ به باشگاه‌ها برگزار می‌شود. در این پروتکل آمده که باشگاه‌ها باید هر ۵ روز یکبار تست کرونا بدهند و اگر فردی از مجموعه تیم تست مثبت داشت، باید به قرنطینه برود. به  همین خاطر بود که محمد نوری بازیکن تیم فوتبال پیکان  پیش از بازی حساس تیمش برابر پرسپولیس با وجود نداشتن علائم تنها به خاطر مثبت شدن تستش به قرنطیه رفت و نتوانست تیمش را همراهی کند.

با وجود اینکه مسابقات فوتبال رسمی در جهان یا به تعویق افتاده یا تحت شدید ترین پروتکل‌ها برگزار می‌شود اما می‌بینیم که در شرایط ناپایدار کرونایی، بازی‌های دوستانه‌ بی خاصیتی برگزار می‌شود که  این موضوع سوال مهمی را بوجود می‌آورد و آن هم اینکه آیا این بازیها هدفی مادی برای عده‌ای دارد؟


هنوز یک ماه از درگذشت علی انصاریان و مهرداد میناوند نمی‌گذرد. فوتبالیست‌هایی که روزی نگاه‌ها را در زمین فوتبال به تسخیر خود  درآورده بودند و هفته‌های قبل قلب‌های میلیون‌ها علاقمند به خود را به درد آوردند و به دیار باقی شتافتند. آنها که چند روز قبل از درگذشتشان در برنامه‌های اینترنتی شرکت کرده بودند، تصور نمی‌کردند به همین سادگی جانشان را از دست بدهند. حالا اما به یاد این دو عزیز ( که حتی خانواده‌شان به خاطر جلوگیری از شیوع کرونا مراسم یادبود برگزار نکردند) قرار است دو مسابقه فوتبال دوستانه برگزار شود که هیج الزامی برای برگزاری این بازی‌ها نیست.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده، قرار است عصر روز سه‌شنبه (28 بهمن)، یک مسابقه فوتبال میان بازیکنان تیم ملی ۹۸  و پیشکسوتان تیم ملی به یاد علی انصاریان و مهرداد میناوند برگزار شود. برای این بازی یک روز قبل در میان  پوشش رسانه‌ای وسیع با حضور علاقمندان به فوتبال، مراسم تست کرونا برگزار شد که البته تنها پروتکل اجرایی در این مراسم استفاده نصفه و نیمه از ماسک بود و حتی خبری از رعایت فاصله اجتماعی هم نبود.
در دیگر بازی دوستانه به یاد علی انصاریان  و مهرداد میناوند قرار است هنرمندان ایران در قالب دو تیم استقلالی و پرسپولیسی «داربی هنرمندان» را برگزار کنند. برای این بازی هم یک نشست خبری با تعداد زیادی از خبرنگاران و هنرمندان برگزار شد که فقط استفاده از ماسک، تنها پروتکل اجرایی بود گویی اگر ماسکی روی صورت باشد، قطعا کرونا منتقل نمی‌شود!

بررسی برگزاری این سبک مسابقات نشان می‌،دهد، در میان نظارت کم نهادهای بهداشتی، بی تدبیری و سهل‌انگاری جوامع  ورزشی و  هنری نیز به چشم می‌خورد. آنهایی که چند روز قبل به خاطر بیماری کرونا پیکر دوست و همبازی خود را به خاک سپردند، حالا با سهل‌انگاری جان خود و خانواده خود را در خطر ابتلا به کرونا قرار می‌دهند تا به یاد عزیران از دست رفته به میدان برورند. در این میان بی آن که بدانیم، جان‌هایی به خطر می‌افتد و پول‌هایی هم به جیب سودجویان می‌رود. شاید اگر کمی تامل کنیم از خود می‌پرسیم "اگر علی انصاریان و مهرداد میناوند تصور می‌کردند به کرونا مبتلا می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند، آیا باز هم در آن برنامه اینترنتی شرکت می‌کردند و الان هم راضی به سهل‌انگاری ما هستند؟"

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر