جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۴۰۵۴
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴

فکرشهر: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با کاهش ۶ تا ۱۹ درجه‌ای دما کشاورزان مراقب محصولات کشاورزی شان باشند.

به گزارش فکرشهر از صدا و سیما، احمد سبحانی افزود: از امروز با توجه به باد شدید و گرم جنوب شرقی، دمای هوا به طور محسوسی افزایش یافته و سپس با ورود توده هوای سرد و شروع وزش باد شدید شمال غربی دمای هوا به طور ناگهانی ۶ تا ۱۹ درجه کاهش می‌بابد که روند کاهش دما تا روزدوشنبه درسطح استان ادامه خواهدداشت.

وی گفت: به دلیل وزش بادشدید جنوب شرقی احتمال ورود ملخ از این تاریخ به بعد وجود دارد و افزایش شدید دما می‌تواند زمینه فعالیت آفاتی نظیر کنه، تریپس و پروانه مینوز را در مرکبات فراهم و تشدید نماید.

سبحانی افزود: در این مدت سرعت وزش باد نیز بالا خواهد بود و با توجه به احتمال ایجاد تنش دمایی ضرورت داردکشاورزان، باغداران و دامداران نکات زیر را رعایت نمایند. از ایجاد سوراخ‌های بیشتر در تونل‌های پلاستیکی محصولات سبزی و صیفی و گوجه فرنگی به دلیل احتمال بروز تنش‌های دمایی پرهیز کنند. از انجام هر گونه تغذیه تا زمان برطرف شدن شرایط تنشدر همه محصولات کشاورزی خودداری شود. میزان آبیاری در مرکبات با دقت و با توجه به نیاز گیاه تنظیم شود. نهال‌های کاشته شده مرکبات با پوشش‌های پلاستیکی و ایجاد قیم به منظور جلوگیری ازخسارت سرما و باد شدید محافظت شوند. به دلیل بارش باران و شوک حرارتی، احتمال بروز زنگ زرد در مزارع گندم وجود دارد؛ بنابراین با ردیابی دقیق مزارع گندم در صورت مشاهده هرگونه کانون زنگ زرد موضوع سریعا به مراکز جهاد کشاورزی اعلام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر