شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۴۰۷۳
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به ساخت شش سد در استان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته شاهد افزایش ۷.۵ برابری ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌ها هستیم.

به گزارش فکرشهر از مهر، مهرداد ستوده در جمع شهرداران استان بوشهر اظهار داشت: به منظور توسعه زیرساخت‌های عمرانی استان بوشهر تلاش گسترده‌ای صورت گرفته و با وجود کمبود اعتبارات شاهد اجرای طرح‌های مهمی هستیم.

وی گردشگری را از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر دانست و با تاکید بر توجه ویژه به زیرساخت‌های گردشگری استان اضافه کرد: باید حمایت لازم از توسعه گردشگری در نقاط مختلف استان بوشهر صورت گیرد.

توسعه سدها

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر به روند تکمیل سدهای استان بوشهر اشاره کرد و افزود: طی سه سال اخیر شش سد در استان به سرانجام رسیده و تلاش می‌شود شاهد تکمیل این پروژه‌ها باشیم.

ستوده با بیان اینکه سد باغان از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۷ دارای ۱۴ درصد پیشرفت بود خاطر نشان کرد: با تلاش‌های انجام شده در سه سال گذشته این پروژه با ظرفیت ۳۲ میلیون مترمکعب اکنون دارای پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی است.

وی با اشاره به اینکه اسفندماه امسال سد خائیز با ظرفیت ۱۵ میلیون مترمکعب و سد اخند در بهار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند ادامه داد: سدهای ارغون و خاییز در استان بوشهر هفته دولت سال قبل کلنگ‌زنی شد و امسال افتتاح می‌شود.

ستوده با بیان اینکه سدهای تنگ‌ارم، قیز قلعه و سنا وارد مدار بهره‌برداری شده است، افزود: سد دالکی تا سال ۹۷ هشت درصد پیشرفت داشت که اکنون میزان پیشرفت این سد به بیشتر از ۳۳ درصد رسیده است.

تکمیل راه‌های روستایی

وی از افزایش هفت برابری ساخت پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر طی سه سال اخیر خبر داد و بیان کرد: میزان تولید آبشیرین‌کن‌های استان طی این مدت از ۲۰ به ۱۵۰ هزار مترمکعب در روز رسیده است.

معاون استاندار بوشهر اضافه کرد: از ابتدای انقلاب تا سال ۹۲ در استان بوشهر ۲۱ هزار هکتار آبیاری تحت فشار اجرا شده بود و از آن زمان تاکنون   ۱۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر تحت پوشش قرار گرفته است.

ستوده از تکمیل راه‌های روستایی استان بوشهر خبر داد و افزود: به غیر از شش روستای بالای ۲۰ خانوار و یک روستای بالای ۵۰ خانوار همه روستاهای استان بوشهر دارای راه روستایی هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر