شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۴۲۰۵
شنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۷

فکرشهر: دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر گفت: با پیگیری‌های مسئولان دور سوم سفر شناورهای باری این استان به کشور امارات متحده عربی از سرگرفته شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حیدر ساجدی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: پس از شیوع بیماری کرونا، کشورهای حوزه خلیج‌فارس به ویژه امارات متحده عربی محدودیت‌هایی برای تردد شناورهای سفاری استان بوشهر به این کشورها ایجاد کردند.

وی بیان کرد: برای رفع محدودیت‌های ایجاد شده در سفر ملوانان شناورهای سفاری به کشورهای یاد شده پیگیری‌هایی توسط استاندار بوشهر از طریق دفتر وزارت امور خارجه و سفارت کشورها به‌عمل آمد و مقدمه سفر شناورهای سفاری استان بوشهر فراهم و مجوز سفر نخست این شناورها و ملوانان فراهم شد.

ساجدی ادامه داد: پس از اتمام سفر اول با پیگیری‌های استاندار بوشهر از طریق مقام عالی وزارت امور خارجه و رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مجوز سفر دوم برای هر شناور ۳۰  وانت سهمیه ملوانی صادر شد.

وی با اشاره به تدوین دستورالعملی با رویکرد تامین معیشت ملوانان استان بوشهر تصریح کرد: برای ضابطه‌مند کردن کالای همراه ملوان (ته‌لنجی) ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همکاری استاندار بوشهر دستورالعملی با رویکرد تامین معیشت ملوانان تدوین و پس از کار کارشناسی در کمیته‌های مربوطه برای طرح و تصویب نهایی به نشست سران قوا ارسال شد که انتظار می‌رود با تصویب این دستورالعمل ورود و ترخیص کالای همراه ملوان ساماندهی و ضابطه‌مند شود.

ساجدی با اشاره به سفر سوم شناورهای سفاری استان بوشهر و ترخیص کالای همراه ملوان بیان کرد: با توجه به پایان سال برای تامین امرار معاش ملوانان و تنظیم بازار آخر سال با پیگیری‌های استاندار بوشهر و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار از طریق مقام عالی وزارت امور خارجه و معاون امنیتی، انتظامی این وزارتخانه و سردار مویدی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مجوز دور سوم سفر شناورهای سفاری این صادر و خروج این شناورها از اسکله‌های استان بوشهر به مقصد کشور امارات آغاز شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر