جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۸۴۲۰۹
شنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۴

فکرشهر: گل طارمی در دقیقه دوم به ثمر رسید. اگر چه کارگردان تلویزیونی تا آخر مسابقه اصرار داشت زمان گل طارمی را دقیقه یکم عنوان کند، اما این گل دو ثانیه بعد از پایان دقیقه اول ثبت شده است.

به گزارش فکرشهر، روزنامه دنیای‌ اقتصاد نوشت: «اگر تلویزیون را دیر روشن کرده باشید، احتمالا گل مهدی طارمی به یوونتوس را از دست داده‌اید. مسابقه بزرگ شب دوم لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک‌هشتم نهایی، محل ناکامی کریس رونالدو و یارانش در یوونتوس، برابر پورتو بود. تیم پرتغالی مسابقه را ۲ بر یک برد و پیش از انجام بازی برگشت در موقعیت بهتری برای صعود قرار گرفت. این نخستین پیروزی پورتو برابر یووه در مسابقات رودرروی دو تیم بود و حتما باید سهم بزرگی از این برد را به نام مهدی طارمی بنویسیم. مهاجم ایرانی با سختکوشی و پیگری‌اش در همان ثانیه‌های ابتدایی مدافعان یووه را غافلگیر کرد و دروازه شزنی را گشود. آنها سیلی دوم را هم در آغاز وقت دوم از ماره‌گا خوردند. اگر امیدی برای صعود یوونتوس باقی مانده باشد، صرفا به خاطر گل دقایق پایانی این تیم بود که فاصله را کاهش داد. پیش از آغاز این مسابقه بسیاری از مردم ایران امیدوار به درخشش طارمی بودند اما ستاره بوشهری برای شیرین کردن کام مخاطبانش فقط ۶۲ ثانیه زمان لازم داشت.

این اولین گل مهدی طارمی در لیگ قهرمانان اروپا بود. به علاوه این اولین گل یک بازیکن ایرانی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا بود.

گل طارمی در دقیقه دوم به ثمر رسید. اگر چه کارگردان تلویزیونی تا آخر مسابقه اصرار داشت زمان گل طارمی را دقیقه یکم عنوان کند، اما این گل دو ثانیه بعد از پایان دقیقه اول ثبت شده است.

طارمی در چهار بازی اخیر پورتو به‌ طور پیاپی موفق به گلزنی شده است. او برابر براگا در دو دیدار حذفی و لیگی گل زده و دروازه بواویستا و یوونتوس را هم باز کرده است.

مهدی طارمی با این گل به پنجمین گلزن ایرانی لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد. سردار آزمون با چهار گل بهترین گلزن ما در این بازی‌هاست، علی دایی سه گل زده، مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی هم هر کدام موفق به ثبت یک گل در این مسابقات شده‌اند.

گل مهدی طارمی سریع‌ترین گل مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در هشت سال گذشته بوده است.

حالا که بحث بر سر سریع‌ترین گل‌ها درگرفته، بد نیست بدانید سریع‌ترین گل تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را سال ۲۰۰۷ روی ماکای با پیراهن بایرن‌مونیخ در ثانیه دهم بازی با رئال‌ مادرید وارد دروازه تیم اسپانیایی کرد. یوونتوس یک بار هم سابقه دریافت گل ثانیه ۲۴ از داوید آلابا در بازی با بایرن‌مونیخ را دارد و این دومین گل سریعی بود که بانوی پیر در مراحل حذفی تاریخ لیگ قهرمانان دریافت می‌کرد.

گل برابر یوونتوس، شانزدهمین گل طارمی از زمان پیوستن به پورتو محسوب می‌شود.

طارمی برابر یوونتوس ۹۰ دقیقه بازی کرد و ۲۳ لمس توپ داشت. او دو بار هم به سمت دروازه حریف ضربه زد که یکی از آنها به گل تبدیل شد.

مهدی طارمی در مجموع در ۶ مسابقه مرحله گروهی فقط ۲۹ دقیقه به میدان رفت و هیچ گلی به ثمر نرساند.

این سی‌وپنجمین گل مهدی طارمی از زمان حضورش در فوتبال اروپا بود. او این تعداد گل را با پیراهن ریوآوه و پورتو در مسابقات مختلف به ثمر رسانده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر