پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۴۲۷۳
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۷

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: مردم ریگ بویژه فعالان اقتصادی این بندر نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند و در پیشرفت منطقه خود سهیم و مشارکت پررنگ داشته باشند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، غلامرضا مهرجو روز یکشنبه در نشست با شورای اسلامی شهر بندرریگ افزود: مردم این بندر در زمینه  عمران و آبادانی و توسعه و پیشرفت منطقه خود ایفای نقش کنند و بانی کارهای عام‌المنفعه شوند.

وی اظهارکرد: در چندسال اخیر، مردم گناوه و دیلم در کارهای عام‌المنفعه از جمله در زمینه تامین تجهیزات و اقلام بهداشتی پیشقدم بودند و کمک‌های خوبی کردند و از اهالی ریگ نیز انتظار داریم در این مسیر قدم بردارند.

مهرجو افزود: فرمانداری برای توسعه و عمران و آبادانی بخش ریگ گام‌های خوبی برداشته است و در اختصاص اعتبارات سال ۱۴۰۰ این بخش بطور خاص دیده خواهد شد.

فرماندار گناوه گفت: طرح جامع بندری ریگ با پیگیری سازمان بنادر ودریانوردی و نماینده حوزه انتخابیه وارد چرخه اجرا  و منابع اعتباری آن مصوب و ابلاغ شده‌است.

وی افزود: پروژه خیابان شهید مطهری یکی از پروژه‌های خوب عمران شهری در بندرریگ است که  با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دردست اجرا است.

مهرجو  گفت: اجرای سیستم فاضلاب در شهرهای ساحلی کشور باهدف ارتقای سطح سلامت و بهداشت مردم در برنامه دولت قرار گرفته است.

فرماندارگناوه بیان کرد: ملت ایران با مقاومت و ایستادگی در برابر فشار حداکثری دشمن در نهایت پیروز و سرافراز شد و دشمنان سرافکنده شدند.

وی بیان کرد: در این شهرستان باوجود تحریم‌های ظالمانه و تنگناها و مشکلات اقتصادی، پروژه‌ها تعطیل نشدند و برخی افتتاح و برخی در دست اجرا هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر ریگ گفت: اعضای شورای این شهر به عنوان نمایندگان مردم بجد پیگیر مسایل و مشکلات این منطقه بوده‌اند و  با این وجود آن نیاتی که با شهردار برای شهر داشتیم بنا به دلایلی از جمله مسایل مالی  بخوبی تحقق پیدا نکرده‌است.

غلامعلی عرب زاده افزود: مشارکت مردم این بندر در مسئولیت‌های اجتماعی ضعیف است و شهرداری این بندر از لحاظ درآمدزایی و اخذ عوارض وضعیت خوبی ندارد و در ماه سه پروانه ساخت و ساز تشکیل می‌شود.

وی اظهارکرد: نبود سیستم فاضلاب یکی از مشکلات عمده چندین ساله این بندر است که به رغم پیگیری‌ها و مکاتبات نتیجه‌ای عاید نشده‌است.

عرب زاده گفت: باتوجه به اینکه در سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر، برای فاضلاب شهرستان گناوه اعتبار مصوب و اختصاص یافت به این بندر نیز باید نگاه خاص شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ریگ افزود: در صورتیکه سیستم فاضلاب در شهر ریگ اجرایی شود، ۹۰ درصد معضلات و مسایل بهداشتی و زیست محیطی  و عمرانی این شهر حل خواهد شد.

وی ادامه داد: پروژه میدان امام علی (ع) این شهر از بدو شورای پنجم اجرا و به بهره‌برداری رسید و تنها المان شهری آن انجام نشده‌است که نیاز به اعتبار دارد.

عرب زاده گفت: پارک هاله نیز از نقاط گردشگری این شهر نیاز به توسعه و تجهیزات دارد که قول‌هایی برای اعتبار این مکان داده شد اما هنوز عملی نشده‌است.

رئیس شورای اسلامی شهر ریگ بیان کرد: بانوان ورزشکار این بخش از امکانات و فضای ورزشی خاص محروم هستند و امیدواریم در این حوزه کمک لازم شود.

بندرریگ از بنادر تاریخی و قدیمی استان بوشهر است و شغل عمده مردم آن به دریا وابسته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر