شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۴۲۸۷
دوشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵

فکرشهر: نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: اگر می‌خواهیم تمدنی اسلامی ایجاد کنیم و به معرفت اسلامی برسیم و زندگی خود را با معیار‌های اسلامی بنا کنیم باید با قرآن و آیه‌های آن مانوس شویم.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر که به صورت ارتباط تصویری برگزار شد ضمن تبریک حلول ماه رجب و اعیاد پیش رو، اظهار داشت: قرآن کتابی آسمانی است که خداوند برای نجات و کمال انسان آن را نازل کرده است.

وی با بیان اینکه قرآن انسان را از ظلمات خارج کرده و به سمت نور الهی هدایت می‌کند ادامه داد: خداوند قرآن را برای استفاده انسان‌ها نازل کرده تا با پیروی از آیات آن در تمام ابعاد زندگی بتوانند به کمال برسند.

آیت الله صفایی بوشهری اظهار داشت: اگر قرآن و آیه‌های قرآن را سرلوحه تمام حوزه‌ها از جمله سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و همچنین زندگی فردی خود قرار دهیم بدون شک به تمام اهداف خود خواهیم رسید.

وی به دو اقدام بزرگ در حوزه قرآن و عترت در استان بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: روز ۱۶ اسفند سالروز ارتحال آیت الله معتقد اهرمی مؤلف کتاب «قرآن رمزدار» به عنوان روز قرآنی بوشهر نامگذاری شده که این مهم خود بیانگر جایگاه ویژه قرآن در استان بوشهر می‌باشد.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: یکی دیگر از اقدامات مهم در این راستا تدوین سند چشم انداز ۲۰ ساله راهبردی قرآنی استان بوشهر می‌باشد که این سند الگویی برای تمام ایران می‌باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر ادامه داد: گام بعدی که در این زمینه باید برداشته شود تنظیم نقشه راه رسیدن به اهداف ذکر شده در این سند می‌باشد و تمام دستگاه‌های مربوطه برای رسیدن به این اهداف باید تلاش کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر