پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۴۳۳۲
دوشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲

فکرشهر: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مسئله تهاتر بدهی هپکو اراک حل شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توییتی اعلام کرد: ‏تهاتر بدهی هپکو به بانک‌ها با بدهی ‎دولت به ‎تامین اجتماعی در جلسه هیئت وزیران به تصویب رسید، که برای اجراء به بانک‌های عامل ابلاغ می‌شود.

شریعتمداری افزود: به این ترتیب با همکاری مجدانه وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه مسئله تهاتر بدهی ‎هپکو حل شد.

استاندار مرکزی هم در توییتی با تقدیر از دولت و مسئولان موثر در رفع موانع تولید در هپکو گفت: همانگونه که در یک ماه قبل قول دادم آخرین مانع هپکو با اقدام دولت رفع و هپکو از قید و بند بدهی بیش از 1000 میلیارد تومانی آزاد شد. 

سید علی آقازاده استاندار مرکزی دیروز هم در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما یکی از مشکلات شرکت هپکو اراک را بدهی های سنگین به بانک ها و تامین اجتماعی دانست و گفت: این بدهی ها حدود 1200 میلیارد تومان است که برای بازگرداندن هپکو به چرخه تولید باید تکلیف این بدهی ها مشخص شود. 

وی به کارگران قول داده بود تا چند روز آینده بدهی های هپکو پرداخت شود.

آقازاده از پرداخت معوقات حقوق کارگران هپکو  هم خبر داد و گفت: حقوق دی ماه و بهمن ماه کارگران هپکو تا 10 روز آینده پرداخت می شود.  

شرکت هپکو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین‌آلات راه‌سازی در اراک تاسیس شد و از سال 1354شروع به فعالیت کرد.

این شرکت 25 نوع ماشین‌آلات راهسازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می‌کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی چون ژاپن، آلمان، سوئد تولید می‌شود.

شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال 1385 به‌ بخش خصوصی واگذار شد و در چهار سال اخیر شاهد برخی اعتراضات و ناآرامی های کارگری بوه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر