چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»؛ اجلاس عمومی بسیج خارگ
فکرشهر: اجلاس عمومی بسیج خارگ با موضوع بررسی مصوبات گروه های تخصصی و هیات های اندیشه ورز با حضورامام جمعه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ثارالله، رئیس مجمع، شهردار، معاونت بخشداری، رئیس شورای شهر، رییس تامین اجتماعی، اعضا مجمع و روسای گروه های تخصصی جزیره خارگ با هدف بررسی و تصمیم گیری در خصوص مصوبات گروه های تخصصی و هیات اندیشه ورز برگزار شد...
کد خبر: ۸۴۳۶۷
سه‌شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۱

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: اجلاس عمومی بسیج خارگ با موضوع بررسی مصوبات گروه های تخصصی و هیات های اندیشه ورز با حضورامام جمعه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ثارالله، رئیس مجمع، شهردار، معاونت بخشداری، رئیس شورای شهر، رییس تامین اجتماعی، اعضا مجمع و روسای گروه های تخصصی جزیره خارگ با هدف بررسی و تصمیم گیری در خصوص مصوبات گروه های تخصصی و هیات اندیشه ورز برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، امام جمعه خارگ ضمن تبریک ماه رجب گفت: نشست های هیات اندیشه ورز یکی از خواسته های مقام معظم رهبری است.

مسئله ایاب و ذهاب را یکی از ضروری ترین موارد حل نشده در جزیره خارگ

 حجت الاسلام موسی کمالی با بیان اینکه فاصله طبقاتی زیبنده نظام نیست، افزود: هیات های اندیشه ورز باید در راستای عدالت اجتماعی گام بردارند تا  سطح زندگی مردم ارتقا پیدا کند.

وی هیات های اندیشه ورز را هیات های مطالبه گر خواند و افزود: تبعیض در توزیع منابع عمومی و میدان دادن به ویژه خواران و مدارا با فریب کاران اقتصادی به شدت ممنوع است و ما به عنوان اندیشه ورز باید به این موارد حساس باشیم.

کمالی  مسئله ایاب و ذهاب را یکی از ضروری ترین موارد حل نشده در جزیره خارگ خواند و گفت: همه ما وظیفه داریم برای حل این معظل اقدام کنیم.

امام جمعه خارگ با اشاره به گام دوم انقلاب و حضور جوانان در اداره بخش های مخلتف ادامه دادند: اگر در انتخابات مردم به فرموده مقام معظم رهبری عمل کنند مسوولیت به جوانان مومن، انقلابی، دانا و کاردان سپرده شود این امید برآورده خواهد شد.

نگاه به مشکلات جزیره خارگ باید راهبردی باشد

فرمانده بسیج ثارالله خارگ ضمن تقدیر از گروه های تخصصی، اقشار بسیج، هیات های اندیشه ورز در خصوص احصا مشکلات و ارائه راه حل های تخصصی بیان داشت: هدف هیات های اندیشه ورز بسیج ثارالله خارگ این بود که دغدغه ها، مشکلات و مسائل مردم را احصا کند.

سیروس حیاتی ادامه داد: جزیره خارگ به عنوان یک منطقه استراتـژیک و خاص است و نگاه به مشکلات جزیره باید نگاه راهبردی بوده و برای حل این مشکلات مسوولان عالی کشور باید نگرش شان را به نسبت به این جزیره تغییر دهند.

وی با اشاره به موارد احصا توسط مجمع گفت: عمده مشکلات مردم در حوزه خدمات درمانی، فاضلاب شهری و بیمه ملوانان است.

حیاتی  ادامه داد: نوع خدمات ارائه شده و تهیه دستورالعمل های ابلاغی برای جزیره باید ویژه و خاص باشد و باید کارشناسان در جزیره حضور پیدا کنند، دغدغه مردم را بشنوند و بعد تصمیم گیری کنند زیرا تا از نزدیک مشکلات خارک لمس نشود مشکلات سر جای خود باقی می ماند.

فرمانده بسیج ثارالله خارگ ضمن قدردانی از مسوولین جزیره که خارج از زمان اداری به ارائه خدمات دهی مشغولند این احساس مسوولیت را نشات گرفته از زندگی در جزیره و دیدن مسائل و مشکلات مردم دانست.
حیاتی  این نوع کار کردن را جهادی خواند و گفت: پایش از راه دور جوابگو نیست و از پیگیری مصوبات مجمع در پایتخت خبر داد.

 وی همچنین رمز حرکت مجمع بسیج خارگ را توسل به شهدا دانست و بیان کرد: خداوند به جمع هایی که برای رضای خدا و برای کمک به مردم خدمت می کنند بدون هیچ چشم داشت نصرت خواهد کرد که نمونه آن را در دفاع مقدس و جبهه خارگ می توان یاد کرد.

حیاتی  این نوع کار کرد را جهادی خواند و گفت: پایش از راه دور جوابگو نیست ایشان از پیگیری مصوبات مجمع در پایتخت خبر داد.

 وی همچنین رمز حرکت مجمع بسیج خارگ را توسل به شهدا دانستند و بیان کردند:  خداوند به جمع هایی که برای رضای خدا و برای کمک به مردم خدمت می کنند بدون هیچ چشم داشت نصرت خواهد کرد که نمونه آن را در دفاع مقدس و جبهه خارگ می توان یاد کرد.

حیاتی  این نوع کار کرد را جهادی خواند و گفت: پایش از راه دور جوابگو نیست ایشان از پیگیری مصوبات مجمع در پایتخت خبر داد.

 وی همچنین رمز حرکت مجمع بسیج خارگ را توسل به شهدا دانستند و بیان کردند:  خداوند به جمع هایی که برای رضای خدا و برای کمک به مردم خدمت می کنند بدون هیچ چشم داشت نصرت خواهد کرد که نمونه آن را در دفاع مقدس و جبهه خارگ می توان یاد کرد.

انعقاد تفاهم نامه همکاری مجمع عالی بسیج خارگ با دانشگاه آزاد اسلامی خارگ

رئیس مجمع عالی بسیج خارگ از انعقاد تفاهم نامه همکاری مجمع عالی بسیج خارگ بادانشگاه آزاد اسلامی خارگ خبر داد.

مهدی باقری اظهار داشت: این تفاهم نامه با هدف توسعه همکاری های آموزشی، پژوهشی، توانمند سازی گروه های تخصصی هیات های اندیشه ورز، و استفاده از ظرفیت های متقابل بین مجمع عالی بسیج خارگ و دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ به امضا رسید.

مصوبات مجمع باید به جد پیگیری شود و کوتاهی در این خصوص پذیرفته نیست

رئیس مجمع عالی بسیج خارگ گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، وظیفه مجامع بسیج و هیات های اندیشه ورز در لایه های مختلف طراحی برای ماموریت های مختلف اعم از جنگ سخت و جنگ نرم، سازندگی و خدمات رسانی است.

 مهدی باقری ادامه داد: در دو نقطه کاربرد این هیات ها محسوس تر است، یکی در راس و یکی در لایه ها و راهبرد مجمع بسیج خارگ بر اساس این رهنمود های معظم رهبری شکل گرفته است.

وی رصد و احصای آسیب‌ها و چالش‌ها، اولویت‌بندی چالش و ارائه راهکار‌های تخصصی را مهم‌ترین فلسفه هیات های اندیشه ورز دانست و تاکید کرد: مصوبات مجمع باید به جد پیگیری شود و کوتاهی در این خصوص پذیرفته نیست.

باقری تاکید کرد: مجمع بسیج خارگ از دل نخبگانی بیرون آمده است که دلسوزان ایران اسلامی هستند.

رییس مجمع عالی بسیج خارگ تعامل مجمع با دانشگاه خارگ را اولویت مهم مجمع بسیج خارگ دانست و گفت: باید در ارائه راه حل و پژوهش های تخصصی از ظرفیت های علمی دانشگاه و نخبگان خارگ استفاده شود.

باقری تاکید کرد:  تفاهم نامه همکاری با اهداف، استفاده از توانمندی های علمی و توسعه همکاری های پژوهشی، آموزشی، مشاوره ای، خدمات تخصصی شناخت ظرفیت های علمی، پژوهشی منطقه و به فعلیت رساندن آن ها و توانمند سازی گروه های تخصصی، هیات های اندیشه ورز و اقشار بسیج و استفاده از ظرفیت های بسیج در راستای اهداف عالی دانشگاه به منظور تولید علم، مهندسی معکوس و... همکاری در تجاری‌سازی یافته‌های تحقیقاتی، در اختیار قرار دادن ظرفیت های اقشار مختلف بسیج برای استفاده دانشگاهیان، مشارکت در راه اندازی گروه تخصصی آموزش تحقیقات و فناوری فی مابین مجمع بسیج و دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ منعقد شد.

به گزارش فکرشهر، این اجلاس دو مصوبه با موضوع الزام استقرار آبفا و خدمات دهی تامین اجتماعی در جزیره خارگ داشت.همچنین یک تفاهم نامه  با هدف توسعه همکاری های آموزشی، پژوهشی، توانمند سازی گروه های تخصصی هیئت های اندیشه ورز، و استفاده از ظرفیت های متقابل بین مجمع عالی بسیج خارگ و دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ امضا شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر